Monday, April 12, 2010

Kisah Lawak Jenaka (1)...

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini, saya terfikir untuk berkongsi satu cerita yang lawak untuk sahabat-sahabat, kawan-kawan, pembaca blog dan sebagainya lagi selepas saya terbacanya tadi ketika melayari internet di PSZ. Dengarkanlah cerita tersebut supaya kita tenangkan fikiran kita dari masalah-masalah yang timbul ketika di musim peperiksaan akhir semester kali ini....

AL-KISAHNYA BERMULA....

Seorang anak bertanya pada ibunya.

Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta di rumah?

Mama : Boleh...boleh...nanti mama akan aturkan.

Anak : Ma, boleh saya ajak kawan-kawan saya sekali?

Mama : Boleh, nanti mama akan uruskan jemputannya.

Anak : Ma, boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

Mama : Boleh..boleh... Nanti mama belikan.

Maka tibalah harijadi yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

Anak : Ma, boleh saya pakai lipstick tak?

Mama : Tak boleh!

Anak : Alah...mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...

Mama : Tidak boleh..!! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

Anak : Ala.....boleh la mama...., please...

Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi.... TIDAK BOLEH, kamukan LELAKI!!!


Pengajaran :

Kita haruslah berfikir dengan setiap apa yang kita lakukan. Kita mestilah sentiasa bersyukur dengan kurniaan Allah Taala sama ada kita ini lelaki mahupun perempuan. Antara tanda-tanda akhir zaman ialah semakin bertambah lelaki menyerupai perempuan dan semakin bertambah juga perempuan menyerupai lelaki...

Maka, fikir-fikirkanlah wahai sahabat-sahabat, kawan-kawan, pembaca blog, dan sebagainya...


INSYAALLAH....

Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"







0 comments: