Thursday, April 15, 2010

Salam Perpisahan....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini saya ingin mengucapkan salam perpisahan kepada seluruh mahasiswa Tahun3 UTMIC. Saya ingin mengucapkan berbanyak terima kasih di atas sokongan, tunjuk ajar, ilmu, buku-buku, kritikan dan sebagainya lagi yang diberikan kepada saya sampai saya boleh berdiri seperti sekarang. Saya akan hargai setiap apa yang telah diberikan abang2 dan kakak2 kepada saya.

Saya juga ingin mengimbas kembali sedikit sebanyak pengalaman yang boleh diceritakan bersama iaitu kenangan bersama senior PEHARTA, senior JKM dan Mantan MPP. Kamu semualah yang memberi nafas kepada saya untuk terus memperjuangkan suara mahasiswa dan akademik, dan saya akan gunakan semuanya itu sebaik mungkin.

Saya pun berharap agar kamu semua terus memberi sokongan terhadap saya...Insyaallah...
Terimalah dari saya..

DOA PERPISAHAN...hayatilah ia supaya kita terus tidak lupa diri di luar sana dan terus menjadi sebagai hamba Allah yang berada di Jalan-Nya...

Pertemuan kita di suatu hari
Menitiskan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku ke hadrat Ilahi di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah di atas suratan
Ku tetap pergi jua

Kan ku utuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hamba mu

Mencari hidayah daripada Mu
Dalam mendidikkan kesabaranku
Ya Allah tabahkan hati hamba Mu
Di atas perpisahan ini

"Teman betapa pilunya hati menghadapi perpisahan ini.
Pahit manis perjuangan telah kita rasa bersama.
Semoga Allah meredhai persahabatan dan perpisahan ini.
Teruskan perjuangan."


Diharapkan dengan bait-bait ayat di atas memberi sedikit gambaran agar ukhuwah yang terjalin ini terus kekal ke akhirnya...INSYAALLAH...

SALAM PERPISAHAN dan SELAMAT MAJU JAYA...


Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"


0 comments: