Saturday, April 3, 2010

Mahabbah Terulung....

Selama kita bertekad...berjuang
Mencari kesempurnaan sebuah impian
Bersama-sama erat menggenggam
Lembut...kasar tangan ini...
.
Kepahitan...Keletihan...Kepayahan...
Kita redahi...harungi bersama
Hilai tawa antara kita...
Menjadi sebuah kenangan terulung...
.
Di sini...kita terjaga
Dari sebuah igauan mimpi
Untuk mencapai seribu kemenangan
Seribu harapan...
.
Mahabbah...impian bersama yang terukir
Pentas kegemilangan yang dibina
Di sinilah jua...
Terciptanya sebuah keluarga...
Terdidiknya sebuah masyarakat...
Kitalah...raja...
Kitalah...rakyatnya...
.
Di sini juga...
Keindahan...sebuah cinta...
Kejernihan...sebuah kasih dan sayang...
Mercu tanda karya bersama
Mahabbah Terulung...segala-galanya....

.
Cerita di sebalik puisi di atas:
.
Puisi diilhamkan ketika saya menjadi Timbalan Pengarah 2 bagi Pesta Hari Terbuka Kolej Kediaman Siswa Jaya yang digelarkan "MAHABBAH '09"... Alhamdulillah, program ini telah berjalan dengan lancar seperti yang dirancang. Tetapi ada jugalah sedikit masalah yang berlaku di sebaliknya.
.
Di sini jugalah saya memahami dan mengenali insan-insan yang bergelar pemimpin dan sebagainya. Pelbagai gelagat dan ragam semua ajk pelaksana dapat disaksikan oleh saya sendiri. Saya cukup gembira apabila seluruh mahasiswa berpuas hati terhadap program ini tetapi ada jugalah yang kurang berpuas hati.
.
Di sini juga, saya ingin berterima kasih kepada Saudara Azmi Bin Abd Ghaffar (Pengarah Program) yang memberi kepercayaan kepada saya untuk memikul tanggungjawab sebagai Timbalan Pengarahnya dan kepada semua anak buah saya yang berjaya dengan jayanya dengan program masing-masing seperti Faizul Ali Adam (Syurga Di Bawah Telapak Kaki Ibu), Amnah Mohamad Salleh (Derma Darah), Maisarah Rosli (Pameran Ilmiah), Wan Ayzam Zulhelmey (Gerai dan Jualan), dan sebagainya lagi.
.
Kepada Kak Min dan rakan-rakannya terima kasih saya ucapkan di atas tunjuk ajar yang diberikan kepada saya dan seluruhnya. Semoga kita semua terus nasihat-menasihati antara satu sama lain....Dan kepada semua junior yang bertungkus-lumus untuk MAHABBAH '09 direalisasikan...anda juga merupakan ajk pelaksana yang terbaik....terima kasih dan syabas saya ucapkan kepada korang....
.
Insyaallah...semoga kita terus bekerjasama lagi....dan kepada Afiq Bin Baharin, saya doakan anda berjaya dengan "TEMASYA" yang akan berlangsung pada bulan Ogos nanti...Saya akan sentiasa menyokong anda dari belakang....
.
INSYAALLAH....
.
Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"

0 comments: