Tuesday, April 27, 2010

Pengalamanku...sepanjang 4 Semester di UTM IC

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman saya sepanjang 4 semester saya belajar di Universiti Teknologi Malaysia International Campus Kuala Lumpur (UTM IC) dalam penglibatan kokurikulum sehingga hari ini. Sepanjang 4 semester ini, pelbagai aktiviti yang telah saya sertai dan pelbagai aktiviti yang saya laksanakan untuk saya kutip satu persatu.

Diharapkan pengalaman ini, dapat terus membuatkan saya melangkah ke hadapan. Dan kepada sahabat-sahabat, rakan-rakan, pembaca blog dan sebagainya juga dapat merasai pengalaman saya ini pada suatu hari nanti. Kerana apa? Pengalaman sememangnya tidak dapat dijual beli. INSYAALLAH...

Antara aktiviti yang pernah saya lakukan atau laksanakan ialah :
  1. AJK Protokol Hari Terbuka Kolej Kediaman (PERSADA) 2008 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  2. AJK Protokol Program Mimbar Syahadah 2008 anjuran Persatuan Mahasiswa Islam (PMI)
  3. Ketua Kokurikulum Pengucapan Awam sesi 2008
  4. Timbalan Pengarah Program Tangisan Palestin dan Kekejaman Zionis 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  5. Biro Protokol Program Persidangan PEHARTA (OGM) 2009 anjuran Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA)
  6. Biro Publisiti Program Malam Jalinan Kemesraan 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  7. Biro Berita dan Laporan Hari Sukan KSJ (Sport Day) 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  8. Timbalan Pengarah 2 Hari Terbuka Kolej Kediaman (MAHABBAH) 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  9. Timbalan Pengarah Program Valuation @ Ulu Yam 2009 anjuran Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA)
  10. Timbalan Pengarah Projek Mini Cinema KSJ (D'Panggung) 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  11. Fasilitator Program UTM Aspirasiku 2009 anjuran Kelab Kauseling dan Kerjaya (KKDK) dengan kerjasama Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  12. Juruacara Majlis Tautan Ukhuwah 2009 anjuran Persatuan Mahasiswa Islam (PMI)
  13. Biro Persembahan Malam Penganugerahan JKM KSJ 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  14. Fasilitator Kursus Kepimpinan Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM) 2009 anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM)
  15. Timbalan Pengarah Persidangan PEHARTA 2010 anjuran Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA)
  16. Pengarah Program Ekspedisi 1 Mahasiswa, 1 Suara, 1 Wawasan 2010 anjuran Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) dengan kerjasama Universiti Darul Iman (UDM)
  17. Ketua Biro Protokol Malam Pra Graduan 2010 anjuran Alumni UTM

Dan antara jawatan yang pernah disandang sepanjang 4 semester ini di UTM IC ialah :

  1. Timbalan Setiausaha Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) sesi 2008/2009
  2. Pengerusi Jabatan Keusahawanan Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM) sesi 2008/2009
  3. Rakan Exco Kebajikan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UTM IC 2009
  4. Exco Jabatan Keusahawanan Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM) 2009
  5. Presiden Persatuan Pelajar Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) UTM IC 2009/2010
  6. Exco Kebajikan, Kolej dan Pengaduan Awam, Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) UTM IC sesi 2009/2010

Setakat ini sahajalah perkongsian saya untuk pengalaman yang pernah saya lalui sepanjang 4 semester di Universiti Teknologi Malaysia International Campus Kuala Lumpur. Untuk penyertaan saya atau kursus yang pernah saya terlibat pula, INSYAALLAH nanti saya akan kongsikan pula.

Diharapkan dengan perkongsian ini, semua sahabat-sahabat, rakan-rakan, pembaca blog dan sebagainya dapat muhasabahkan kembali agar pengalaman yang tidak dapat dijualbeli ini, dapat dikutip oleh seluruh mahasiswa di IPT masing-masing.

Ingatlah, pengalaman itulah yang dapat mematangkan fikiran kita dan jadikan "Campus Life" atau gunakannya sebaik mungkin. Kerana apa? Kerana kita hidup hanyalah sekali. Setiap minit itu amatlah berguna. Oleh itu, jangan sia-sia masa anda walaupun seminit dengan perkara atau aktivti yang tidak berfaedah. Dan dengan penyertaan anda sebagai ajk inilah yang akan membuatkan diri anda itu lebih yakin dari sebelumnya.

DI MANA ADA KEMAHUAN, DI SITU ADA JALAN....INSYAALLAH....

Sampai Jumpa,

"Bersama Bernafas Di Era 1 Malaysia"

0 comments: