Wednesday, April 7, 2010

Kenangan Kelas Pengucapan Awam....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia....

Hari ini saya ingin berkongsi sedikit kenangan ketika saya semester 1 di Universiti Teknologi Malaysia International Campus Kuala Lumpur iaitu kelas Ko-Q saya, Pengucapan Awam.

Pertamanya, saya ingin berterima kasih kepada sifu saya iaitu Puan Siti Salamah Bt Mohd Shihab selaku pensyarah bagi subjek ini. Dan terima kasih juga kepada semua mahasiswa Pengucapan Awam yang sudi melantik saya sebagai ketua selepas penarikan diri dari Mohd Hafiz. Terima kasih saya ucapkan.

Keduanya, saya ingin berkongsi sedikit pengalaman dalam mengetuai kelas ini. Saya pernah diberi cabaran dan tugasan untuk membuat satu pembaharuan dalam kelas ini tapi mestilah ada kena-mengena dengan pengucapan awam. So, saya terfikir untuk membuat satu aktiviti berkaitan dengan rakaman tv iaitu Jangan Tidur Lagi.

Alhamdulillah kerja saya berhasil dan saya nak berkongsi sedikit gambar-gambar yang telah dirakamkan ketika kelas tersebut. Semoga korang semua bergembira dan yang paling penting, Ilmu Pengucapan Awam itu perlu ada pada kita kerana ia adalah salah satu skill untuk kita terus ke hadapan. Kerana apa? Kerana ilmu itulah yang akan memberikan kita satu kekuatan ketika kita membuat pembentangan kerja untuk tugasan yang diberi di dalam kelas kita.



Ketika kuliah terakhir....

Bersama dengan semua mahasiswa lelaki pengucapan awam....


Ketika diberikan penghargaan selaku Ketua Kelas oleh Puan Siti Salamah....


Bersama kawan-kawan ketika Rakaman TV di NTV7....


Bersama Bintang Paling Popular 2009, Dato' Siti Nurhaliza dan Azim ketika rakaman Jangan Tidur Lagi.....


Semoga junior-juniorku yang akan mengambil Subjek Pengucapan Awam pada akan datang, Selamat Berjaya.... saya sentiasa menyokong anda...Insyaallah...
Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"

3 comments:

sabrina fuzi said...

saya jeles bila senior saya bergambar dgn siti.........saya peminat siti... grrrrrr -_-

WMHMY said...

Jangan jeles2.....

♥CERITACERITISIDARA♥ said...

saya ambil koko public speaking...kami kene buat assignment tentang tokoh pengucapan awam..dan saya tidak tahu nak pilih siapa...boleh tolong tak?