Monday, April 19, 2010

Makluman Terkini...

Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia dan SALAM PERJUANGAN MAHASISWA...

Hari ini saya nak menyatakan keadaan saya terhadap blog ini. Saya berasa terpanggil untuk memberi penjelasan terhadap isu-isu berbangkit yang terdapat dalam blog saya ini.

Pertamanya, tujuan utama blog ini adalah berkaitan dengan apa yang saya buat atau lakukan dalam seharian saya kerana itulah yang saya berikan tajuknya "LIKU-LIKU KEHIDUPAN".

Keduanya, saya tidak pernah menyalahkan mana-mana pihak dan apa yang saya sampaikan dalam blog ini adalah sebagai satu penyelesaian yang agak sekian lamanya perlu kita semua selesaikan. Mungkin di sini ramai yang tidak senang dengan kehadiran blog saya ini tetapi saya perlu jalankan tugas saya dan perlu sampaikan semua maklumat yang sepatutnya semua orang patut tahu dalam sesuatu perkara.

Ketiganya, kenapa perlu berlakunya ketidakpuasanhati sesetengah pihak berkenaan blog saya ini? Apa tindakan salah yang telah saya lakukan sehinggakan saya mendapat kritikan yang hebat dari sesetengah pihak..??? Apa sebenarnya ini..??? Sekiranya saya salah, pihak yang terlibat itu perlu berjumpa dengan saya untuk berbincang dan bukannya bertindak melulu terhadap saya..??? Saya sendiri tahu setiap tindakan saya, saya rujuk ke pihak-pihak yang terlibat.

Keempatnya, sekiranya saya benar-benar salah, SAYA MOHON MAAF tetapi sekiranya saya tidak bersalah, kenapa saya perlu katakan bahawa saya adalah pesalah??? Jika mahasiswa bersalah, saya akan salahkan mahasiswa. Dan jika pihak yang terlibat bersalah, saya juga akan salahkan pihak yang terlibat itu. Tetapi masalahnya, kenapa saya dikatakan memandang sebelah pihak???

Baiklah, saya membuat kenyataan di sini, SAYA MOHON MAAF sekiranya saya bersalah dalam sesetengah penulisan saya ini tetapi SAYA TIDAK PERNAH MEMBUAT FITNAH ATAU TUDUHAN TANPA BUKTI YANG SAYA LAMPIRKAN!!! Harap semua pihak FAHAM keadaan saya. Tetapi saya tidak akan sesekali tunduk dengan sesuatu yang salah. Saya tahu DOSA dan saya tahu PAHALA. Saya tahu MANA YANG BAIK, dan saya tahu MANA YANG BURUK. Dan TOLONG BERIKAN SEBARANG KENYATAAN ATAU KOMEN KEPADA SAYA SEKIRANYA TINDAKAN SAYA ITU SALAH DAN KETERLALUAN. Saya hormati pendapat anda semua... INSYAALLAH.

Di sini juga, pihak-pihak yang terlibat itu, saya tidak maksudkan kepada PIHAK ATASAN atau PIHAK PENTADBIRAN saja, tetapi saya maksudkan juga kepada MAHASISWA. Harap semua FAHAM...

Diharapkan dengan kenyataan terkini daripada saya, dapat memulihkan keadaan sekarang, dan saya minta mana-mana pihak yang terlibat, TOLONG BANGKIT dan BERIKAN INFORMASI yang terlibat agar semua pihak sentiasa berhati-hati.

ALLAH AKAN BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG BENAR, DAN ALLAH AKAN BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG TERANIAYA.


SALAM PERJUANGAN MAHASISWA...

Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"

0 comments: