Tuesday, April 13, 2010

Isu Wireless Di Kediaman Siswa Jaya UTMIC (2)....

Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia & SALAM PERJUANGAN MAHASISWA....

PERHATIAN...

Terlebih dahulu saya dan Barisan Majlis Perwakilan Mahasiswa ingin memohon maaf berkenaan dengan isu wireless yang terjadi di Kediaman Siswa Jaya sejak hari Jumaat lagi. Semuanya ini berlaku tanpa diduga. Pada hujung minggu ketika wireless dah putus, saya telah call dan sms pada pihak yang terlibat tetapi responnya adalah menduka citakan. Kami berlima bersepakat untuk menjumpa Pihak CICT pada waktu bekerja iaitu pada Hari Isnin (12-4-2010).

Semalam (Isnin, 12-4-2010), tepat jam 8.45am saya telah pergi ke CICT untuk membuat laporan mengenai wireless di Kediaman Siswa Jaya dan dibalas pihaknya akan menghantar orang untuk ke Kediaman Siswa Jaya bagi menyelesaikan masalah tersebut.

Pada pukul 10.30am, sekali lagi saya bersama dengan Mohamad Hazrai (Exco Sukan & Kebudayaan) pergi membuat laporan mengenai isu wireless itu dan membangkitkan isu mengenai Wimax yang telah dipasangkan di KSJ tersebut. Maklum balas dari pihak CICT ialah dorang akan hantar staff yg terlibat untuk pergi ke KSJ kerana paginya itu ada urusan sedikit katanya.

Selepas itu saya dan Hazrai terus ke Unit Sukan untuk urusan sukan dan kebajikan yang bertempat di Unit Sukan, Padang UTMIC.

Selepas itu, pada pukul 2.30pm saya bertolak pulang ke Kediaman Siswa Jaya untuk melihat dan check semula status connection wireless itu, tetapi ianya mendukacitakan lagi. So, saya terus call Hazrai untuk bangkitkan sekali lagi isu wireless di KSJ ini. Hasilnya, maklumat yang diperolehi adalah alat wireless itu terbakar dan rosak dan perlu ditukarsemula. Pihak CICT telah menghubungi supplier alat tersebut untuk tindakan seterusnya. Ianya masih belum dapat diberitahu proses itu mengambil masa yang lama atau tidak....

Diharapkan dengan maklumat di atas, seluruh mahasiswa dapat bersabar kerana Pihak Majlis Perwakilan Mahasiswa telah membangkitkannya. Insyaallah....

Apa-apa pun "Selamat Berjaya" untuk seluruh mahasiswa dan "Selamat Bercuti" kepada mahasiswa yang akan pulang ke kampung.

INSYAALLAH...

SALAM PERJUANGAN MAHASISWA...

Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"

0 comments: