Monday, April 26, 2010

Kisah Lawak Jenaka (2)...

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hari ini saya mahu berkongsi sedikit kisah jenaka yang sememangnya lucu pabila dibaca. Betul atau tidak, korang semua bolehlah menilaikannya. Kisah ini adalah untuk kita semua "Release-Tension", kemungkinan disebabkan pelbagai masalah yang sering berlaku sekarang. Saya sendiri pun sentiasa berada dalam pelbagai masalah.

Tak kira masalah mahasiswa, masalah peribadi, masalah famili dan sebagainya lagi. Tapi apakan daya kita semua hanyalah manusia biasa. Bohonglah kalau anda semua tidak ada masalah. Apa-apa pun, Selamat Bergembira dengan cerita yang ringkas ini.


"Hey, kamu yang berdiri di belakang," tegur pensyarah. "Cuba sebutkan individu yang terlibat dalam perjanjian Badang!"

"Maaf, saya tidak tahu...Encik..."

"Apa? Tidak Tahu!! Baiklah, kalau begitu sebutkan saja tahun berapa Perjanjian Badang itu ditandatangani?"

"Maaf, saya tidak tahu juga...Encik..."

"Tidak tahu sama sekali??? Maklumat itukan saya sudah berikan untuk dibaca minggu lalu. Jadi untuk apa kamu datang ke sini kalau tidak tahu??"

"Mahu memeriksa kabel elektrik di sini. Saya petugas TNB"


Hahahaha....diharapkan dengan kisah jenaka di atas ini dapat membuatkan kamu semua tenang seketika dari masalah. Senyum itulah yang membuatkan kamu semua "HAPPY"... INSYAALLAH....

Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 Malaysia"

0 comments: