Monday, April 12, 2010

Demi Matahari.....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia....

Hari ini saya juga ingin berkongsi sedikit lirik lagu yang diambil dari Surah Asy-Syam. Lagunya dinyanyikan oleh Kumpulan Nasyid Snada. Apa yang menariknya untuk dikongsikan di sini adalah ianya mempunyai kenangan manis buat saya apabila lagu ini berkumandang.

Semuanya adalah setelah saya sertai satu Program Kepimpinan Mahasiswa IPTA yang memotivasikan saya di bawah kelolaan ESQ. Slot ESQ memang menarik perhatian saya kerana setiap aktiviti yang diadakan akan mengundang kesayuan apabila mengenangkan sesuatu yang cuba dibangkitkan.

Ketika itu juga saya memperolehi ramai kawan dan kenalan dari seluruh Malaysia yang berlainan universiti. Saya juga ingin berterima kasih kepada pihak Universiti kerana memilih saya walaupun saya antara yang paling junior dari 4 orang wakil UTMIC. Alhamdulillah....

Oleh itu, fahamilah dan hayatilah bait-bait ayat tersebut...



Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit berserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya


Allah...Subhanallah..... Allah...Subhanallah...
Allah...Subhanallah..... Allah...Subhanallah...

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikan-Nya
Merugi bagi yang mengotori-Nya....
Subhanallah....

Insyaallah...semoga sahabat-sahabat, kawan-kawan, pembaca blog dan sebagainya saling bersyukur, saling nasihat-menasihati....semoga kita terus berjaya....
INSYAALLAH...

Sampai Jumpa,
"Bersama Bernafas Di Era 1 UTM"











0 comments: