Friday, July 9, 2010

Minggu Transformasi Mahasiswa (2)...

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera...
Salam Satu Malaysia...



Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dapat juga saya meneruskan penulisan blog ini setelah hampir seminggu bertungkus-lumus menyelesaikan MINGGU TRANSFORMASI MAHASISWA SESI 2010/2011 (MTM). Pelbagai ungkapan dapat diungkapkan, dapat diperkatakan, dapat ditelan setelah berakhirnya program ini tepat jam 11.30malam di Dewan Besar, UTM IC.

Sebelum itu, saya mewakili Barisan Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia International Campus Kuala Lumpur (MPM UTMIC), ingin mengucapkan "SELAMAT DATANG" kepada Mahasiswa Baru, "WELCOME" kepada Mahasiswa Antarabangsa Baru, dan "SELAMAT KEMBALI" kepada Mahasiswa Kanan.

Dari hari ke hari, Jam ke jam, Minit ke minit, akhirnya selesai juga Minggu Transformasi Mahasiswa yang dijalankan dengan jayanya oleh Barisan Majlis Perwakilan Mahasiswa, Barisan Presiden Persatuan Mahasiswa serta Lain-lain lagi. MTM kali ini lebih kepada Taklimat secara teleconferencing dan aktiviti lain seperti, Taklimat Majlis Perwakilan Mahasiswa, Sesi Pendaftaran Subjek, Larian MTM, Karnival Sukan serta Malam Kebudayaan.


Bersyukur sesangat kepada Mahasiswa Baru yang terlibat dalam Malam Kebudayaan kerana banyak bakat yang boleh diketengahkan. Contohnya seperti Tarian Joget Pahang, Tarian Satu Malaysia, Deklamasi Sajak, Syair, Pentomen, Nasyid, Dikir Barat dan sebagainya lagi.

Diharapkan dengan kerjasama Crew-crew MTM dan Mahasiswa Baru akan datang, kita dapat peluang untuk bekerjasama dalam mana-mana program yang akan diadakan pada masa akan datang. INSYAALLAH... Dan doakan pula untuk Program CERIA BERSAMAMU yang akan diadakan pada 17 dan 24 JULAI 2010 di Rumah Kanak-kanak Sindrom Down Ampang.
Sebelum berundur, saya ingin MEMOHON MAAF pada mana-mana CREW MTM dan MAHASISWA BARU, jika saya ada terlanjur kata, termarah secara tiba-tiba dan sebagainya lagi. Harap, korang semua dapat menyokong saya dalam MPM UTM IC...INSYAALLAH

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Exco Kebajikan, Kolej dan Pengaduan Awam
Majlis Perwakilan Mahasiswa
Universiti Teknologi Malaysia
International Campus Kuala Lumpur

0 comments: