Tuesday, May 31, 2011

Aku Rindu Sama Sahabatku...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Aku rindu sahabat-sahabatku! Itulah luahan kata yang dapat aku lontarkan bagi melepaskan perasaan akrab aku dengan sahabat-sahabatku. Banyak pengalaman pahit dan manis sepanjang 3 tahun aku berada di Universiti Teknologi Malaysia International Campus Kuala Lumpur.



3 tahun kehidupan aku di UTM IC terasa begitu cepat ianya berlalu, dengan kawan yang silih berganti, dengan pengalaman yang kian menggunung tinggi, cukup membuatkan diriku berat untuk melepaskan semua ini. Tapi apakan daya, mungkin corak kehidupan ini berlaku dengan penuh hikmah di sebaliknya. Siapa tahu, mungkin kawan-kawan kita itu akan menjadi lebih rapat dengan kita pada suatu hari nanti.

Sedih? Memang sukar untuk aku menidakkan perasan sedih ini apabila terpaksa membuat keputusan bagi melepaskan segala keindahan yang sedang aku rasai. Mungkin, inilah dia yang dinamakan liku-liku kehidupan yang aku sendiri nyatakan. Betul atau tidak, sedikit demi sedikit perasaan sedih ini meresap jauh di sudut hatiku.

Benar! Sangat perit pabila berhadapan dengan situasi perpisahan ini tapi aku nekad untuk terus menjalani kehidupan aku bagi membuktikan bahawa sahabat-sahabat akan terus berkekalan sekiranya sahabat-sahabat itu sentiasa membawa aku ke arah kebaikkan. Insyaallah… Terimalah, Doa Perpisahan dari aku…

Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi Di Atas Jalinan Yang Suci

Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu

Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini

"Teman Betapa Pilunya Hati Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan Telah Kita Rasa Bersama. Semoga
Allah Meredhai Persahabatan Dan Perpisahan Ini. Teruskan
Perjuangan"

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu

Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu
Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu
Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu

Dikesempatan ini, aku nak menyusun sepuluh jari aku, jika ada salah dan silap yang aku lakukan sepanjang perkenalan aku dengan anda semua. Dan aku berharap, agar korang semua doakan ‘KEJAYAAN’ untuk diri aku. Insyaallah… Terimalah dari aku 4 rangkap pantun khas untuk korang semua. =)

Berhempus bayu angin mengilir,
Sejuknya sampai kehujung pohon,
Sambutlah salam pesan terakhir,
Kusampaikan lewat untaian pantun.

Hendak menebang nibung berduri,
Dibuat pagar tepi perigi,
Pantun dikarang melepas diri,
Entahkan bila berjumpa lagi.

Bunga kemboja putih berseri,
Putihnya melur dihujung dahan,
Atas kerjasama dan bantuan yang diberi
Puji, syukur dan terima kasih saya ucapkan.

Kalau menjemur papan panjang,
Baik disusun tegak berdiri,
Kalau lah ada umur panjang,
Insyaallah kita akan berjumpa lagi…


Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Diploma Pengurusan Harta Tanah
Universiti Teknologi Malaysia International Campus
wan_hazem90@yahoo.com

2 comments:

Anonymous said...

rindu itu adalah anugerah Allah
insan yang berhati nurani punyai rasa rindu

WMHMY said...

rindu, rindu serindu-rindunya.... =)