Sunday, March 18, 2012

Lari Dari Asrama, Gadis Dirogol Kekasih...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Satu lagi kejadian yang membuatkan saya tertanya-tanya adakah ianya dirogol? Atau suka sama suka? Kedua-dua persoalan ini timbul tatkala membaca berita di bawah ini.

Firman Allah di dalam surah yang sama, Surah al-Israa’ di ayat yang ke 32:
“Dan janganlah kamu menghampiri ZINA, Sesungguhnya ZINA itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (membawa kerosakan)” [al-Israa' 17: 32]

Saya sendiri pun terkedu sebenarnya membaca berita ini. Apa-apa pun, jom baca bersama…

BESUT – Gara-gara melarikan diri dari asrama sebuah sekolah menengah di Tanah Merah, Kelantan menyebabkan seorang pelajar perempuan Tingkatan Tiga dirogol teman lelakinya sendiri.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, pelajar perempuan yang berasal dari Kemahang, Tanah Merah Kelantan itu telah melarikan diri dari asrama tersebut bersama kekasihnya.

Menurutnya, mangsa menaiki sebuah kereta Perodua Viva yang disewa lelaki itu kemudian dibawa ke rumah kekasihnya di Kampung Gong Pasir, Kerandang dekat Jabi.

“Suspek membawa mangsa ke rumahnya pada 4 Mac lalu pada jam 7 petang dan pada petang esoknya suspek dikatakan telah memujuk mangsa kemudian merogolnya di dalam sebuah bilik di rumah berkenaan,” katanya.

Kamaruddin berkata, keluarga mangsa yang melihat perubahan pada mangsa telah bertanya kepadanya, menyebabkan mangsa menceritakan apa yang berlaku.

Mangsa kemudiannya ditemaninya keluarganya kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Kampung Raja kelmarin.

Sumber : Sinar Harian

*Segelintir wanita di bawah umur terlalu mudah diperdayakan lelaki. Pesan saya, sebelum membuat apa-apa tindakan, ingat Allah, ingat Rasulullah, ingat Ibu dan Ayah…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com