Saturday, March 24, 2012

Malam Akustika, Malam Bersama Mahasiswa UTM...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

ALHAMDULILLAH… Maka berakhirlah program saya iaitu MALAM AKUSTIKA yang diadakan pada malam tadi bertempat di Tasik Ilmu UTM. TAHNIAH juga saya ucapkan kepada semua AJK saya yang rata-ratanya memberikan komitmen yang tinggi dan sentiasa bersama-sama dengan saya dalam merealisasikan program seperti ini.



Sebelum itu, saya nak ucapkan TERIMA KASIH kepada Abg Khairul Nizam dan Abg Azri Marzen kerana memberi sepenuh kepercayaan kepada saya sebagai Pengarah Program dan seterusnya mengetuai MALAM AKUSTIKA mengikut kreativiti saya sendiri tanpa melibatkan campurtangan pihak lain. TERIMA KASIH saya ucapkan.

Seterusnya, JUTAAN TERIMA KASIH kepada semua AJK saya yang hampir 20 orang yang bertungkus-lumus dalam merealisasikan MALAM AKUSTIKA ini dengan penuh jayanya. Saya bangga dengan anda semua sebab saya tahu rata-rata AJK saya adalah terdiri dari mereka yang masih baru dalam aktiviti seperti ini. Korang semua memang TERBAIK.



TERIMA KASIH juga saya ucapkan kepada Barisan Mahasiswa yang membuat persembahan yang sangat baik dan menghiburkan. Persembahan yang penuh variasi yang ditampilkan pada malam tersebut cukup mengujakan sehinggakan Yg.Berbahagia Prof.Datuk Dr. Mohd Tajudin Ninggal, Timbalan Naib Canselor (HEMA) pun turut ingin beraksi pada malam tersebut dengan sebuah persembahan Puisi yang cukup puitis. Memang terbaik… =)

Apa yang menariknya untuk dikongsikan adalah mengenai persediaan untuk MALAM AKUSTIKA ini hanya dibuat dalam masa kurang dari 6 hari. Ianya cukup sukar untuk direalisasikan pada mulanya tetapi melihat kepada komitmen masing-masing dalam melaksanakan MALAM AKUSTIKA ini membuatkan saya sendiri bersemangat sehinggakan 2-3 hari tak tidur dalam melaksanakan amanah dan tanggungjawab yang diberikan. ALHAMDULILLAH, kesihatan saya juga agak baik…

Mengenai sasaran peserta pula, pada mulanya saya hanya menganggarkan hanya 200-300 perserta sahaja yang akan menghadiri MALAM AKUSTIKA tersebut. Tetapi pada MALAM AKUSTIKA sedang berlangsung, peserta yang hadir diluar jangkaan sehinggakan penuh kerusi yang disediakan iaitu sebanyak 500 buah kerusi serta masih ramai yang berdiri di belakang dan ianya cukup melegakan hati saya. TERIMA KASIH kepada semua mahasiswa UTM yang hadir memberi sokongan kepada MALAM AKUSTIKA ini.

Apa-apa pun, saya cukup berpuas hati dengan merealisasikan MALAM AKUSTIKA ini walaupun banyak kekurangan yang berlaku dari segi teknikal dan protokol. Tapi dengan respon yang cukup positif dari mereka-mereka yang hadir membuatkan kekurangan itu tidak memberi kesan kepada mereka yang hadir. Dan saya juga mohon maaf atas segala kekurangan yang berlaku pada MALAM AKUSTIKA tersebut.

Insyaallah, jika diberi peluang lagi, kita semua akan dapat berjumpa lagi pada masa akan datang. Cuma saya masih mengimpikan program Berbentuk Forum Anak Muda dan IKON Mahasiswa serta Program Bedah Buku dapat dijalankan oleh mana-mana pihak di UTM ini. Insyaallah… =)

TERIMA KASIH juga saya ucapkan kepada wakil-wakil media dari TV Al-Hijrah dan Astro Awani yang turut membuat liputan pada MALAM AKUSTIKA tersebut... =)

TERIMA KASIH sekali lagi kepada mereka yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam Program MALAM AKUSTIKA ini. Ada jodoh kita berjumpa lagi di masa hadapan. Insyaallah… Doakan saya untuk Berjaya di dunia dan di akhirat. Insyaallah… =)









Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Pengarah Malam Akustika
wan_hazem19@yahoo.com

4 comments:

Ahmad Haziq Azlan said...

saya duduk depan sekali

wan muhammad hazem said...

Thanks Haziq sebab support program aku... =)

Errah said...

bestnye tengok..mmg nak pergi semama tp ada hal lain..alahai rugi

Errah said...

*semalam