Friday, March 2, 2012

Pesta Buku UTM 1 Malaysia...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

“… Apalah nama andai tanpa ilmu, apalah mahkota permatanya palsu, tanpa membaca cacatlah minda, tanpa ilmu ke manalah kita…” itulah bait-bait lagu Membaca Gaya Wawasan yang diperkenalkan era Millenium.

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan jutaan Terima Kasih kepada Pihak Universiti Teknologi Malaysia yang mengambil inisiatif dengan mengadakan Pesta Buku UTM 1 Malaysia selama 5 hari bermula 29 Februari sehinggalah 3 Mac 2012 yang bertempat di Dewan Sultan Iskandar UTM JB.

Saya antara salah seorang mahasiswa UTM JB yang begitu ‘excited’ untuk menyertai dan mengunjungi Pesta Buku UTM tersebut dan hasilnya saya amatlah berpuas hati kerana banyak penerbit buku Ilmiah terdapat di situ dan boleh dikatakan hampir kesemua penerbit IPTA ada di situ. Ianya cukup membuatkan saya begitu teruja.

Alhamdulillah, hasilnya saya telah dapat beberapa buku yang diingini dari 10 penerbit buku, dan antara buku yang dapat saya miliki adalah berbentuk ilmiah, motivasi, agama, pemikiran dan sebagainya. Walaupun ada juga segelintir mahasiswa/i merungut mengenai Pesta Buku UTM ini tetapi bagi saya ianya cukup memuaskan saya yang begitu teruja dengan buku-buku ini. Hehehehe…

Cuma saya sedikit terkilan kerana apabila kita menggunakan baucer buku, diskaun tak dapat…tetapi sekiranya tunai, dapat pulak diskaun 10-20%...huhuhu… Apa-apa pun, sempat juga saya bertukar-tukar judul buku dengan sahabat-sahabat lain dari pelbagai kolej di sekitar UTM ini, Insyaallah, jika berkesempatan dapat bertukar-tukar buku nanti… =p

Jom sama-sama kita lihat beberapa keping gambar yang sempat saya ambil… =)














*Diharapkan pihak UTM dapat menyediakan bas untuk Pesta Buku Antarabangsa PWTC 2012 yang akan berlangsung sekitar awal April nanti… Insyaallah… =) Insyaallah, akan menyusul pula lepas ini di UTM JB adalah PC Fair, Career Fair, UTM GAMES 2012 dan pelbagai lagi… Insyaallah… Akan terus menyokong perkara-perkara yang memberi kebaikan dan kemudahan kepada mahasiswa… =)

Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

2 comments:

NadiRah said...

hurmm..x dpt pegi... T_T

Salman Muhammad said...

untung la ada banyak buku