Monday, October 24, 2011

Bergembira Di Mutiara Motors Resort...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu, saya berpeluang untuk melaksanakan dan menyertai sebuah program yang cukup santai dan bermotivasi iaitu ‘Program Motivasi Santai Untuk Mahasiswa Kemasukan Terus Pentadbiran dan Pembangunan Tanah’ yang diadakan di Mutiara Motors Resort Sdn. Bhd.

Program ini telah diterajui oleh saya sendiri dan apa yang boleh saya katakan adalah yang menjadi tulang belakang bagi program ini adalah timbalan saya sendiri iaitu Saudara Farid Zulkipli. TAHNIAH saya ucapkan kepada beliau.

Program ini juga telah mendapat sokongan penuh dari Ketua Jabatan kami dan Mej. Haji Wan Ibrisam Fikry iaitu Penasihat Akademik saya sendiri. Program ini berkonsepkan santai dan bermotivasi yang melibatkan hanya 10 orang mahasiswa saja iaitu 4 orang lelaki dan 6 orang perempuan.

Antara aktiviti yang dilaksanakan sepanjang 2 hari 1 malam di sana adalah Motivasi bersama Mej. Haji Wan Ibrisam, Ceramah Mengenai Bidang Pentadbiran dan Pembangunan Tanah, Berkayak, Kembara, dan sebagainya lagi.

ALHAMDULILLAH, banyak perkara yang dikongsikan bersama di sana dan kami diberi kekuatan dan semangat yang padu oleh penasihat akademik kami sendiri. Insyaallah, azam yang tekad akan kami buktikan ianya akan menjadi kenyataan. INSYAALLAH….

Saya sendiri pun sebenarnya kurang idea untuk menulis mengenai program ini dan yang paling penting adalah ukhuwah kita semua akan tetap utuh kerana Allah Taala… Insyaallah…





Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: