Friday, September 9, 2011

Minggu Transformasi Mahasiswa UTM Cukup Meriah...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Alhamdulillah… Dah masuk hari ketujuh pada hari ini saya dapat bersama-sama menyertai Minggu Transformasi Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia dengan penuh semangat dan kegembiraan tanpa sebarang permasalahan yang berlaku. Alhamdulillah…

Saya ingin kongsikan beberapa perkara yang berkaitan dengan aktiviti yang dilakukan pada malam semalam dan pagi tadi iaitu Taklimat Pusat Islam, Larian Mesra Kampus dan Karnival Sukan MTM UTM.

Pertamanya, saya cukup berpuas hati dengan penerangan dan taklimat yang diberikan oleh Pusat Islam berkenaan dengan aktiviti serta kemudahan yang diberikan oleh Pusat Islam UTM kepada mahasiswa UTM.

Saya sebenarnya amat tertarik dengan beberapa aktiviti yang diumumkan dan bakal dijalankan pada masa akan datang iaitu Program Global Outreach Programme (GOP) oleh Pusat Islam, Kursus Sains dan Al-Quran, Kelas Bahasa Arab serta beberapa lagi program lain.

Saya lebih tertarik sekiranya Pusat Islam UTM menjalankan aktiviti yang berbentuk Kesenian Islam seperti Kaligrafi Islam atau Tulisan Khat. Ketika sekolah rendah dahulu saya pernah memenangan beberapa Pertandingan Tulisan Khat beberapa kali dan pernah mewakili Negeri Kedah untuk ke peringkat yang seterusnya.

Tetapi disebabkan tiada sokongan dari pihak sekeliling, bakat yang ingin ditonjolkan itu terpaksa dipendamkan sahaja disebabkan tiada kelas pembelajarannya atau mana-mana pihak yang dapat membantu. Apa-apa pun, itu hanya kenangan lalu sahaja. Hehehehe… =)

Keduanya, berkenaan dengan Larian Mesra Kampus dan Karnival Sukan MTM UTM yang dilakukan pada pagi tadi juga cukup meriah dan gembira walaupun terdapat beberapa kelemahan berkenaan berkaitan dengan pengurusan.

Apa-apa pun, apabila melihat kemeriahan ‘cheers’ dan sorakan oleh setiap kolej sedikit sebanyak dapat memeriahkan lagi suasana di padang UTM. Saya tertarik dengan mascot Kolej 11 iaitu Spongebob yang cukup kreatif. Sorakan pula saya lebih tertarik dengan Kolej Tun Fatimah iaitu Ala Canggung yang sangat kiut dan comel apabila dilakukan oleh gadis-gadis UTM ini. Tetapi kemeriahan sorakan tetap menjadi milik Kolej11. Hehehe… =)

Saya mengambil kesempatan di sini ingin mengucapkan berbanyak ucapan ‘Terima Kasih’ kepada seluruh petugas, krew dan pihak yang terlibat dalam menjayakan Aktiviti Taklimat Pusat Islam, Larian Mesra Kampus dan Karnival Sukan UTM ini. Tanpa kerja keras anda, kemungkinan aktiviti seperti ini tidak dapat dijalankan.

Saya juga ingin mengambil kesempatan di sini kepada crew-crew MTM di Kolej 11 sekiranya saya dan sahabat-sahabat saya terlewat bangun, terlewat datang atau melakukan kesalahan yang tanpa kami sedari. Kerja keras anda cukup membuatkan kami semua gembira dan tetap bersemangat untuk meneruskan aktiviti yang seterusnya. Insyaallah…

Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

4 comments:

NA.M said...

waah.. seronokny dengan MTM..
hehe..
gudluck kat utm..
;)

HaziqMohammad said...

As'salam...Tahniah Wah Hazem dpt smbung skudai...Gud luck kat sane...kirim salam pada yg lain kat UTM skudai k..(^_^)

Anonymous said...

jaga diri

Unknown said...

syok kan tengok makcik tu menari kat depan