Wednesday, November 11, 2015

Meraikan Hari Ulang Tahun Kelahiran YB Dato' Razali Ibrahim...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Hari ini, aku nak kongsikan sedikit cerita mengenai salah seorang tokoh Ahli Politik Muda Malaysia yang aku kagumi dan juga aku sendiri berpeluang meraikan hari ulang tahun kelahirannya yang ke-45 iaitu YB Dato’ Razali Ibrahim, Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang juga Ahli Parlimen Kawasan Muar, Johor Darul Takzim.


Aku begitu teruja pada mulanya apabila diberi kesempatan untuk meraikan sambutan hari lahir beliau di kediaman beliau, Bangsar. Ini merupakan kali kedua aku berpeluang meraikan sambutan hari lahir bersama tokoh politik dan sebelum ini aku diberi kesempatan meraikan sambutan ulang tahun kelahiran Y.A.Berbahagia Tun Mahathir Mohamad, Bekas Perdana Menteri Malaysia di PWTC.

Aku mula mengenali susuk tubuh Ahli Politik Muda ini adalah ketikamana aku berpeluang bersemuka dengan beliau di kawasan beliau, Muar bagi membincangkan mengenai cadangan aku terhadap aktiviti pelajar. Dan beliau memberi masa dan ruang untuk aku menceritakan apa yang aku ingin sampaikan.

Aku ingat lagi semasa berakhirnya sesi pembelajaran aku di Universiti Teknologi Malaysia, beliau lah yang berkongsi dan memberi cadangan untuk haluan kerjaya aku samada memilih untuk terus belajar atau melangkah ke dunia pekerjaan. Beliau memberi nasihat dan sebagainya lagi.

Apa-apa pun, aku mendoakan agar beliau terus diberi kesihatan yang baik dan berbakti untuk Negara, Bangsa dan Agama.... Insyaallah... Semoga YB Dato terus diberikan keberkatan dalam hidup dan dikurniakan kesihatan yang baik... Insyaallah... ;)


aku bersama dengan sahabat-sahabat aku... 


aku bersama dengan kenalan aku, Saudara Ashwad Ismail, Pembaca Berita Astro Awani...


Sekian, Wallahua’lam...


Ikhlas dari,

WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: