Tuesday, November 17, 2015

Majlis Makan Malam Bersama YB Datuk Dr. Loga Balan Mohan, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Hujung minggu baru ni, aku ditugaskan untuk menyertai satu bengkel iaitu Bengkel Insurans Harta Benda dan Kenderaan yang dibuat di Hotel De’ La Fern, Cameron Highland. Alhamdulillah, aku makin selesa dan gembira dengan bidang kerja aku sekarang ini terutamanya apabila diberi peluang secara langsung dalam perkara-perkara yang berkaitan dengan hartanah ini.

Ketika di salah satu taman Lavender di Cameron Highland...

Ini merupakan kali kedua aku menjejakkan kaki ke Cameron Highland. Pertamanya ketika menyambut Hari Raya Aidilfitri tahun ini di mana keluarga aku memutuskan untuk beraya di luar negeri Kedah dan Ipoh & Cameron Highland menjadi destinasi pilihan kami setelah masing-masing kami mempunyai karier sendiri.

Waktu nak check-out dari apartment...

Ketika di salah satu Ladang Strawberi...

Ok, stop ! Aku tak nak cerita mengenai Cameron Highland tetapi aku nak berkongsi sedikit mengenai satu Majlis Makan Malam yang aku sertai baru-baru ini.

Majlis Makan Malam Bersama YB Datuk Dr. Loga Balan Mohan, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan

Alhamdulillah, aku salah seorang Alumni MANTAP (Mahasiswa Turun Parlimen – Batch 4) berpeluang untuk menyertai majlis makan malam ini yang dibuat di Le’ Meridien Hotel, Kuala Lumpur bersama-sama dengan tetamu kehormat iaitu YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan.


Ini kali kedua aku bertegur sapa dan sempat berinteraksi dengan YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan ini dimana kali pertamanya ketika aku sedang menunggu bekas bos aku, YB Datuk Mary Yap Kain Ching (Timbalan Menteri Pengajian Tinggi) di lobi Parlimen, YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan bertegur sapa dengan aku.

Aku bersama dengan YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan...

YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan ketika berkongsi cerita...

Aku cukup tertarik dengan perkongsian yang dibuat oleh YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan ini terutamanya berkaitan dengan ‘penyampaian & penyebaran maklumat’ apabila ianya dikongsikan secara santai dan mudah difahami bagi aku sebagai orang muda. Keterbukaannya dan tidak terlalu berprotokol ini membuatkan setiap individu yang mendengar ini mampu memahami setiap apa yang beliau sampaikan.

Aku masih tersentap sebenarnya apabila YB Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan ini memberikan mikrofon kepada aku untuk berkongsi sedikit maklumbalas mengenai perkara yang berkaitan dengan kejuruteraan. Hahaha...tergagap-gagap aku ketika tue...hahaha ~


Apa-apa pun, aku ucapkan ‘TAHNIAH’ buat urusetia & pelaksana majlis ini iaitu Kumpulan MANTAP V untuk perlaksanaan dan kelancaran majlis makan malam tersebut. Insyaallah, ada umur panjang, kita bertemu lagi.

Sekian, Wallahua’lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH


0 comments: