Thursday, June 17, 2010

Perbezaan Yahudi dan Zionis...

Bismillahirahmanirrahim...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Semalam saya terbaca dalam sebuah buku yang berkaitan dengan Agenda Yahudi Menakluk Dunia. Buku itu dibeli selepas sehari Majlis Pertunangan akak saya. Saya amat tertarik membaca buku tersebut kerana ianya menyingkap Rahsia Di Sebalik Rahsia mengenai Yahudi. Tapi apa yang saya ingin sampaikan ini adalah mengenai Perbezaan Yahudi dan Zionis. Dan ianya amat perlu dikongsi bersama sebagai langkah awal untuk kita berjaga-jaga dengan Agenda Yahudi.




Yahudi adalah bangsa yang berasal daripada susur galur keturunan Nabi Ibrahim dan isterinya, Sarah, anak mereka Nabi Ishak dan cucu mereka Nabi Yakub. Yahudi menganggap mereka adalah manusia terpilih, manakala bangsa lain dianggap sebagai haiwan ternakan dan darah mereka adalah halal bagi orang Yahudi. Agama mereka disebut sebagai Judaism yang dibentuk berasaskan kepada kitab Thalmud yang kononnya adalah kitab Taurat asli yang diturunkan kepada Nabi Musa.

Manakala, Zionis adalah fahaman politik yang berdasarkan kepada kepercayaan 'Manusia Terpilih'. Ia lebih cenderung kepada perjuangan Yahudi bagi menjadi pemerintah dunia dan mewujudkan sebuah kerajaan agung. Berdasarkan matlamat itu mereka mempergunakan sesiapa sahaja dan apa jua sumber yang tersedia bagi mereka.

Fahaman Zionis dikatakan bermula sejak berabad lalu berikutan tiada sebuah negara khusus bagi bangsa Yahudi. Perjuangan mereka mula membuahkan hasil selepas Perang Dunia Pertama apabila Britain menempatkan penduduk buangan berbangsa Yahudi di bumi Palestin melalui perjanjian Balfour. Selepas itu, kejayaan demi kejayaan mereka capai ke arah merealisasikan matlamat mereka. Bermula dengan Perang Dunia Pertama sehingga tercetus beberapa siri peperangan. Antaranya, Perang Dunia Kedua, Perang Vietnam, Perang Arab-Israel, Perang Israel-Syria, Perang Iran-Iraq, Perang Mujahidin dan Perang Teluk. Semuanya didalangi oleh Yahudi melalui boneka mereka iaitu Amerika Syarikat dan Britain.


Diharapkan dengan maklumat di atas, kita sebagai generasi muda perlu sentiasa berhati-hati, dan terus menjaga kesucian Agama dan Negara kita. INSYAALLAH...


"Anti Yahudi dan Zionis"


Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Universiti Teknologi Malaysia International Campus
Kuala Lumpur,
wan_hazem90@yahoo.com

0 comments: