Saturday, May 12, 2012

Konsert UNIC Sempena Minggu Generasi Rabbani UTM...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

MINGGU GENERASI RABBANI (MGR) itulah sebuah program yang sedang rancak diadakan di sekitar UTM. Program yang bermatlamatkan untuk memupuk dan mengimarahkan Universiti dengan aktiviti-aktiviti yang berkonsepkan Islamik. Insyaallah… 

Sebelum ini saya ada postkan mengenai Forum Di Anjung Cinta : Kahwin Muda yang melibatkan Ustaz Dr Ismail Musytari dan Ustazah Fatimah Syarha, juga merupakan salah satu aktiviti yang diwujudkan dalam MINGGU GENERASI RABBANI (MGR) ini. 

Dan sebagai penutup bagi MINGGU GENERASI RABBANI (MGR) ini, akan diadakan juga KONSERT UNIC yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kolej Mahasiswa Kolej Tuanku Canselor dengan kerjasama Jawatankuasa Kolej Mahasiswa Kolej 9/10 pada 13 Mei 2012 (Esok), pukul 8 malam hingga 12 tengahmalam di Dewan Sultan Iskandar, UTM.



“Sepucuk surat ku tulis 
Menyatakan harapan 
Walaupun ku kebimbangan 
Kau berbeza pandangan 
Namun ku tetap menanti jawapan 

Alangkah riangnya di hatiku 
Luahan hasratku mendapat perhatian 
Ku terima balasan darimu 
Kau jua menyimpan perasaan 

Warkahmu memberi kepastian 
Hanya kejayaan menentu pertemuan 
Setiap kali di akhir katamu 
Kau selalu tulis See You D IPT” 

Itulah bait-bait lirik lagu popular dari Kumpulan UNIC yang bertajuk ‘See You Di IPT’. Oleh itu, saya menjemput sahabat-sahabat, rakan-rakan, staf-staf dari Universiti Teknologi Malaysia (UTM) serta pembaca-pembaca blog dan masyarakat sekitar yang berada di Skudai, Johor Bahru. 

Pengerusi JKM Kolej Tuanku Canselor, Saudara Farhan Azhari juga mengalu-alukan kedatangan dan kehadiran anda semua bagi terus menyokong alunan nasyid bergema di Universiti. Insyaallah… Harga Tiket hanya RM5 untuk mahasiswa/I UTM dan RM7 untuk orang luar UTM/Staf UTM dan boleh menghubungi 0137967030 (Muslimin) dan 013-7057783 (Muslimat). 

Jom sama-sama kita memeriahkannya. Insyaallah… Jumpa anda semua di sana… =) 

*Anda boleh dengar lagu nasyid terbaru dari UNIC yang bertajuk 'Binnabil Huda' di track kedua dalam playlist saya di kanan blog saya ini... Selamat Mendengar !

Sekian, Wallahua’lam… 

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH 
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: