Friday, June 10, 2016

The Conjuring 2 (2016) : Seram, Suspens dan Penuh Debaran...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Alhamdulillah, hari ini adalah hari kelima kita berpuasa di bulan yang penuh barakah, Ramadhan. Macam mana puasa korang setakat ini? Juadah apa korang berbuka? Selalunya aku berpuasa dan berbuka bersama famili aku di Alor Setar tetapi apakan daya tahun ini aku hanya berbuka berseorangan di Kuala Lumpur. Huhuhu...

Aku masih lagi berimpikan untuk balik kerja di Alor Setar iaitu kampung halamanku. Berkali-kali aku cuba untuk tukar kerja, beralih kerja, dan macam-macam lagi sehinggalah yang terakhir aku diberi peluang untuk menghadiri ujian bertulis untuk another position di Pulau Pinang tetapi aku tidak hadir di saat akhir kerana hatiku tak terdetik untuk pergi ke sana. Tapi aku tetap tak akan mengalah untuk terus mencari apa yang terbaek untuk diriku.

THE CONJURING 2 : Seram, Suspens & Penuh Debaran...

Ok ! Hari ini aku nak kongsikan sedikit mengenai sebuah movie yang cukup menyeramkan dan aku antara yang berpeluang untuk menghadiri Tayangan Premiere The Conjuring 2 di GSC 1 Utama bagi menyaksikan movie nie secara lebih awal. Sebelum tue aku nak ucapkan berbanyak ucapan terima kasih buat Bro Ahmad dari Team M.A kerana sudi memberikan jemputan dan pass kepada aku. Terima kasih daun keladi ya... ;)


3 perkataan yang dapat aku katakan sepanjang menonton movie The Conjuring 2 ini iaitu SERAM, SUSPENS & PENUH DEBARAN. Dari permulaan penceritaan yang menampakkan sedikit demi sedikit elemen seram dan suspens ini, membuatkan aku dan dewan terjerit-jerit. Hahaha... Pembawaan keunikan jalan ceritanya yang diambil dari kisah benar ini cukup berhasil. 

Apa yang boleh aku katakan adalah The Conjuring 2 ini adalah lebih menyeramkan berbanding The Conjuring 1. Babak (scene) yang aku rasa paling menyeramkan adalah ketikamana Lorraine Warren masuk ke satu bilik di rumahnya dimana terdapat satu potret yang menyeramkan. Tiba-tiba semua pintu dan tingkap tertutup dan Lorraine terlihat kelibat bayang-bayang yang sedang berjalan di dinding sehinggalah ke potret tersebut menjadi hantu. Hahah... ~

Sebelum tue, aku nak kongsikan sinopsis movie The Conjuring 2 :-

"The Conjuring 2 mengisahkan tentang kisah nyata yang terjadi pada tahun 1977 di mana pada saat itu seorang ibu tunggal yang melaporkan bahawa anaknya telah dirasuk setan dan dia melaporkannya kepada seorang paranormal. Kehadiran dua orang paranormal ke situ menyebabkan pelbagai kejadian-kejadian pelik berlaku."

Apa-apa pun, aku merasakan movie The Conjuring 2 ini antara movie yang paling seram setakat ini. Aku bagi 9/10 bintang untuk movie The Conjuring 2. Untuk pengetahuan, pengarah The Conjuring 2 adalah anak kelahiran Malaysia, James Wan. Tahniah orang Malaysia !

Sekian, wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: