Friday, May 20, 2016

My Stupid Boss (2016) : Tak Kering Gusi Dari Awal Hingga Akhir...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Alhamdulillah, kita bertemu sekali lagi minggu ni untuk entry yang seterusnya. Aku ada siapkan beberapa artikel berkaitan dengan di awal pembinaan kerjaya, pengangguran dan isu graduan yang terlalu memilih kerja berdasarkan pemerhatian, bacaan, pengalaman serta perkongsian dari sahabat-sahabat yang aku kenali dan tidak kenali. Kita kena fahami bahawa dunia hari ni kita bersaing dengan orang yang mempunyai pendidikan yang tinggi, orang yang mempunyai 'orang dalam' dan atas ketentuan 'nasib' seseorang dalam menempatkan diri kita ke dunia pekerjaan yang diminati dan diceburi.

Begitulah juga dari perspektif di pihak majikan. Mereka lebih bergantung kepada bakal-bakal pekerja mereka yang mempunyai pakej yang lengkap dan berkait antara satu sama lain iaitu ilmu & pendidikan (CGPA adalah asasnya), tahap kemahiran (kalau ada sijil2 tambahan), kokurikulum (calon tak pasif), dan macam2 lagi yang secara kasarnya adalah pakej lengkap bagi seseorang calon itu yang akan dipilih oleh pihak majikan tersebut. Aku ada beberapa cadangan dan pendapat untuk dikongsikan tapi ianya aku akan postkan di entry-entry yang akan datang. Insyaallah.

MALAM PRATONTON MY STUPID BOSS

Berbalik kepada kepada tajuk asal dan apa yang ingin aku perkatakan ini adalah mengenai jemputan yang aku dapat dari pihak M.A dan Bro Nazri untuk hadiri ke Malam Pratonton 'My Stupid Boss' yang diadakan malam tadi di TGV KLCC. Terima kasih yang semua dan paling best dapat Novel Komik movie nie sebagai cenderahati kenang-kenangan.


Movie arahan Saudara Upi Avianto ini diangkat menerusi hasil karya Chaos @ Work dimana mengangkat tema komedi dan membariskan beberapa pelakon dari Malaysia dan Indonesia seperti Bunga Cinta Lestari, Reza Rahadian, Atikah Suhaimie, Bront Palarae dan ramai lagi. 

MY STUPID BOSS : Tak Kering Gusi Dari Awal Hingga Akhir...

Apa yang aku boleh katakan mengenai movie ni adalah ni la movie pertama yang aku tonton yang paling kelakar dan ringan. Dari awal movie sehinggalah di pengakhiran movie, tak henti-henti dengan ketawa berdekah-dekah dari aku dan seluruh penonton yang ada di hall tue terutamanya lakonan hebat dari paling lucu dari babak-babak spontan yang ada fikir cukup membuatkan anda hilang stress dan serabut kerja. Hahaha...


Lakonan bersahaja dari pelakon-pelakon lain juga sedikit sebanyak menguatkan lagi movie ni sebagai movie yang paling kelakar yang pernah aku tengok. Babak dari lakonan 'Bossman' dan Diana juga melucukan terutamanya babak pelanggaran kereta dan babak ganggu-mengganggu menerusi telefon. Hahaha...

Walaupun movie ni penuh dengan adegan dan babak-babak yang kelakar tapi tetap ada babak yang menyentuh hati dan memberi teladan kepada kita menerusi penyampaian sinis berkaitan dengan cara hidup segelintir orang, dan ragam-ragam manusia. Apa yang aku boleh katakan kat sini, korang mesti tonton movie ni dan layan sendiri cerita ni, aku yakin korang keluar panggung nanti dalam keadaan kosong dan hilang semua stress & tekanan anda sebelum ni.

Untuk movie 'My Stupid Boss' ni, aku bagi 8/10 bintang untuk keseluruhan cerita ni dan apa yang pasti aku puas hati dengan jalan ceritanya dan komedi yang ditengahkan dalam movie ni. Kat sini, aku kongsikan mengenai sinopsis movie ni,

"Movie ni mengisahkan mengenai Diana yang harus mengikuti suaminya bekerja di Malaysia dan menetap di sana. Di sana, Diana juga mencari pekerjaan dan mencuba nasib untuk bekerja di pejabat rakan suaminya sebagai Ketua Kerani. Setelah terpilih, bermulalah adegan boss yang lucu dan begitu pelik sehinggakan beliau menjadi sakit hati dan mula melawan."

Nak tahu kisah selanjutnya? Hehehe... Selamat Menonton ya semua... ;)

Sekian, Wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: