Tuesday, October 15, 2013

Malam Penghargaan MPM UTM Sesi 2012/2013 & Perlantikan Rakan HEMA UTM Sesi 2012/2013...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

MALAM PENGHARGAAN MAJLIS PERWAKILAN MAHASISWA UTM SESI 2012/2013

Pada 7 Oktober 2013 (Hari Isnin) yang lalu, satu Majlis telah diadakan bagi memberi penghargaan kepada para Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM Sesi 2012/2013 yang bertempat di M-Suites Hotel. Malam penghargaan itu melibatkan para Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM yang telah berkhidmat selama setahun bersama Mahasiswa/I UTM.

Sekajap saja rasanya ‘setahun’ itu berlalu, pejam celik pejam celik dah sampai ke Majlis Penghargaan sudah. Walaupun tak semua yang hadir, tetapi sedikit sebanyak memberi kepuasan kepada saya untuk berkumpul dengan rakan seperjuangan dalam sebuah bahtera yang belayar selama setahun.

PERLANTIKAN RASMI RAKAN HEMA UTM SESI 2012/2013

Pada malam tersebut juga, turut diadakan Majlis Perlantikan Rakan HEMA UTM Sesi 2012/2013 iaitu sekumpulan pelajar yang dilantik oleh pihak UTM yang berlatarbelakangkan dengan kelebihan masing-masing di peringkat universiti ini. Sekumpulan pelajar ini diberi peluang untuk mengetuai para Mahasiswa/I UTM sementara menantikan kepimpinan baru Pucuk Pimpinan Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM yang baru.

Alhamdulillah, saya sekali lagi tersenarai dalam lantikan ini dan diberi amanah memegang 2 portfolio sekaligus iaitu Setiausaha dan Bendahari. Lantikan ini sedikit sebanyak memberi amanah dan tanggungjawab baru kepada saya untuk terus membawa harapan baru kepada para mahasiswa dalam menjadi pengantara dan perwakilan bagi membawa isu-isu dan suara mahasiswa melibatkan kebajikan Mahasiswa/I UTM.

Dengan pengalaman hampir 6 tahun dalam kepimpinan di UTM ini sedikit sebanyak dapat memudahkan segala macam urusan melibatkan isu-isu terkini di kalangan mahasiswa/I UTM walaupun terpaksa berdepan dengan segelintir mahasiswa yang menentang dan mempertikaikan lantikan ini. Tapi saya percaya, Allah Maha Berkuasa dalam menentukan segala macam yang berlaku. Insyaallah…

Seramai 11 orang dipilih termasuk saya bagi mengambilalih tampuk kepimpinan mahasiswa/I UTM yang melibatkan hampir 25,000 mahasiswa/I UTM. Setiap yang terpilih ini mempunyai latarbelakang yang berbeza dan masing-masing mempunyai kekuatan dan kelebihan yang tersendiri. Dan Alhamdulillah, bagi Rakan HEMA UTM Sesi 2012/2013 kali ini diketuai oleh Saudari Nursyazwani Aznan.

Dengan kepercayaan yang diberikan oleh pihak Universiti, saya dan rakan-rakan seperjuangan akan lakukan yang sedaya termampu dan yang sedaya upaya terbaik dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab yang diberikan. Insyaallah, saya mohon sokongan dan kerjasama dari semua pihak dalam membantu kepimpinan kamu bagi membawa suara mahasiswa UTM ke peringkat yang lebih atas. Insyaallah… =)


“TERUS BERBAKTI” 

 Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH 
Setiausaha Rakan HEMA UTM 
Merangkap Pemangku SUK MPM UTM 
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: