Wednesday, October 16, 2013

Tahniah Kepada YB Khairy Jamaluddin & YB Mas Ermieyati Samsudin...

Assalamualaikum… 
Salam Perpaduan… 
Salam 1 Malaysia… 

TAHNIAH KEPADA YB KHAIRY JAMALUDDIN


Pertamanya, saya nak ucapkan TAHNIAH kepada YB Tuan Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan merangkap Ahli Parlimen Rembau kerana dipilih sekali lagi mengetuai Pemuda UMNO Malaysia. Apa yang dapat saya katakan bahawa YB KJ sememangnya layak untuk mengetuai sayap parti tersebut dalam mendepani Politik Baru yang semakin rancak melibatkan para belia remaja hari ini. 

Apa yang saya perhatikan dalam Politik Malaysia yang melibatkan parti pemerintah iaitu UMNO Barisan Nasional, YB KJ mempunyai aura yang tersendiri ketikamana bersama dengan para belia hari ini berbanding pemimpin muda yang lain di dalam UMNO. Kredibiliti dan Keberanian beliau dalam membawa Politik Baru melibatkan konsep Debat Terbuka yang sentiasa dihadiri beliau mendepani Pendebat dari pihak Pembangkang. 

Banyak video-video yang saya tonton di Youtube melibatkan sesi perdebatan terbuka antara YB KJ dengan wakil-wakil dari pihak Pembangkang, contohnya ‘Debat Sinar : Isu PTPTN’ bersama YB Rafizi Ramli (Ahli Parlimen Pandan), ‘Debat Sistem Pilihanraya’ bersama Dato’ Ambiga dan sebagainya lagi. Ini sememangnya membuktikan bahawa YB KJ sedang membawa arus baru dalam UMNO itu sendiri. 

TAHNIAH KEPADA YB MAS ERMIEYATI SAMSUDIN 


Pertama sekali saya nak ucapkan TAHNIAH kepada YB Puan Mas Ermieyati, Ahli Parlimen Masjid Tanah kerana dipilih mengetuai Puteri UMNO Malaysia bagi sesi ini. Saya juga nak ucapkan berbanyak ungkapan TERIMA KASIH kepada YB kerana sudi menerima saya dan kawan-kawan saya ke Parlimen Malaysia nanti. 

Sekali bertemu dengan YB Mas, saya melihat personaliti yang ditonjolkan oleh beliau ketikamana berinteraksi dengan beliau dalam membincangkan kesediaan beliau untuk bersama-sama dengan saya dalam proses mengkaji dasar penggubalan menerusi subjek elektif yang saya ambil bagi semester ini. Kesudiaan ini menampakkan bahawa kesediaan beliau dalam bersama-sama membantu proses pengkajian yang sedang dibuat secara langsung ataupun tidak langsung. Insyaallah… 

*Insyaallah, teruskan membawa arus baru dalam Politik Malaysia yang lebih ke hadapan menerusi Politik Ilmu, Politik Anak Muda dan Politik Baru. Insyaallah… =) 

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH 
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: