Saturday, January 14, 2023

Mitsubishi Electric AFF CUP 2022 - Harimau Malaya...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam Demi Pertiwi...

TAHNIAH buat pasukan Kebangsaan, Harimau Malaya walaupun tewas dengan pasukan Thailand tetapi berjaya menjadi 4 pasukan terbaik yang berjaya melangkah ke Separuh Akhir sempena Mitsubishi Electric AFF CUP 2022 bersama dengan Thailand, Vietnam dan Indonesia juga sudah menjadi kebanggaan buat semua rakyat Malaysia.

Aku antara jutaan penyokong dan peminat Harimau Malaya yang sentiasa memberi sokongan dan berdiri teguh dengan pasukan kebangsaan dibawah Kim Pan Gon ini. Cukup-cukup bangga sebenarnya kita berada di kelompok Separuh Akhir kerana cakap-cakap terutamanya 'suara sumbang' dari sesetengah pihak menganggap Malaysia hanya mampu berada di peringkat kumpulan sahaja dan tak mampu untuk ke peringkat seterusnya.

Berkat usaha dari semua para Jurulatih dan Pemain, Kejayaan sudah tercipta sebenarnya dalam menggembirakan para penyokong Harimau Malaya ini dimana latihan yang dibuat dalam tempoh sebulan cukup menampakkan hasil yang sangat baik dan membanggakan.

Kita tewas secara bermaruah dengan Pasukan Thailand baru-baru ini di Thammasat Stadium, Bangkok dengan keputusan Thailand (3) dan Malaysia (0). Thailand ini merupakan antara juara bertahan dan antara pasukan terhebat di ASEAN. Semangat yang ada pada pasukan kita dalam mendepani pasukan Thailand sudah cukup memperlihatkan kesungguhan dalam memperjuangkan semangat Demi Malaysia !

Apa-apa pun, Tahniah buat pasukan THAILAND yang akan berdepan dengan VIETNAM di peringkat akhir Mitsubishi Electric AFF CUP 2022.

Jom aku nak sharekan beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan ketika bersama dengan para pemain Harimau Malaya! 

03 Januari 2023 - Malaysia vs Singapore, Stadium Nasional Bukit Jalil

Bersama Faisal Halim
Bersama Haqimi Azim
Bersama Sharul Nazeem dan Aliff Haiqal
Bersama Darren Lok
Bersama Shamie Iszuan, Syihan Hazmi dan Brendan Gan
Bersama David Rowley, Kalamullah Al Hafiz dan Khuzaimi Piee
Bersama Dominic Tan


07 Januari 2023 - Malaysia vs Thailand, Stadium Nasional Bukit Jalil

Bersama Faisal Halim dan Sharul Nazeem
Bersama Syihan Hazmi
Bersama Khuzaimi Piee
Bersama Lee Tuck
Bersama Ruventhiran
Bersama Brendan Gan
Bersama Mukhairi Ajmal, Sergio Aguero, Quentin Cheng, Shamie Iszuan dan Kalamullah Al Hafiz
Bersama Fazly Mazlan, Rahadiazli Rahalim, Haqimi Azim, David Rowley dan Stuart Wilkin


*Dalam semua pemain Harimau Malaya utk Mitsubishi Electric AFF CUP 2022 ini termasuk yang pernah aku postkan di entry sebelum ni, hanya Azam Azmi dan Nor Hakim Hassan saja yang aku belum berkesempatan untuk bergambar... 😅😅😅

Sekian, Wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WMHMY
wan_hazem19@yahoo.com
Setapak, Kuala Lumpur
14 Januari 2023

0 comments: