Sunday, January 8, 2023

KKN Di Desa Penari - Luwih Dowo Luwih Medeni...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam Demi Pertiwi...

Alhamdulillah... Kita bertemu sekali di awal Tahun 2023 dengan azam baru untuk terus sukses dalam kehidupan terutamanya dalam mengejar impian dan harapan untuk terus dapat berbakti kepada ibu dan ayah kita... Insyaallah...

Jodoh? Jodoh tue aku hanya mampu berserah kepada Yang Maha Esa. Kita cuba usaha ke arah dipertemukan jodoh untuk Tahun 2023 kali ini... Insyaallah, doakan agar aku bertemu dengan jodohku dalam Tahun 2023 ini...

KKN DI DESA PENARI - LUWIH DOWO LUWIH MEDENI...

Alhamdulillah, tadi aku baru sahaja selesai menonton movie 'KKN Di Desa Penari - Luwih Dowo Luwih Medeni' di TGV I-Central, Shah Alam. Ini adalah kali ketiga aku menonton movie nie selepas ditayangkan sebelum nie pawagam Malaysia dan Hotstar Disney.

Untuk kali ini versi 'Luwih Dowo Luwih Medeni' ini adalah tambahan scene 40 minit yang menjadikan keseluruhan durasi movie kali ini adalah sebanyak 172 minit iaitu hampir 3 jam. Bagi aku, ianya ternyata berbaloi !

SESI MEET & GREET BERSAMA PARA PELAKON

Aku sebenarnya sangat teruja apabila dimaklumkan bahawa beberapa orang pelakon dari movie ini akan turun ke Malaysia untuk mempromosikan movie ini. Ianya satu peluang yang aku perlu ambil terutamanya apabila dikhabarkan bahawa Tissa Biani pun ada ! 😍😍😍

Ya, memang betul! 4 orang pelakon utama movie ini hadir untuk sesi meet & greet iaitu Tissa Biani (memegang watak Nur), Calvin Jeremy (Anton), Fajar Nugra (Wahyu) dan Aulia Sarah (penari a.k.a Badarawuhi).

Apa yang best sebenarnya adalah layanan dari dorang yang sangat spoting dan happening. Aku sendiri jadi excited bilamana dorang ada depan aku tadi. Speechless seketika. Dorang juga ada bagi poster beserta tandatangan untuk kenang-kenangan.

Jom aku kongsikan beberapa keping gambar ketika bersama dengan dorang...

Bergambar ramai-ramai
Bergambar ramai-ramai
Bergambar ramai-ramai
Bergambar ramai-ramai
Selfie bersama Tissa Biani
Selfie dengan Aulia Sarah
Selfie bersama Calvin Jeremy
Aku bersama Fajar Nugra
Semua para pelakon KKN Di Desa Penari
Aku bersama Aulia Sarah
Aku bersama Tissa Biani...
Aku bersama Calvin Jeremy...
Aku bersama Fajar Nugra...


REVIEW

Sejujurnya, aku masih teruja menonton movie ini sepertimana kali pertama aku menontonnya di GSC Quill City Mall tahun lepas. Terdapat banyak scene baru yang lebih membuatkan aku faham situasi sebenar perjalanan movie ini.

Banyak juga babak-babak yang lucu menerusi watak Wahyu yang menghidupkan suasana yang agak tenang dan seram. 

Babak awal juga memberi pemahaman penting bilamana ibu kepada Widya tidak memberi keizinan untuk Widya meneruskan KKN tetapi akhirnya mengalah setelah dipujuk oleh anaknya itu.

Watak Nur yang sebenarnya banyak memberi peranan dalam menghidupkan perjalanan cerita disebabkan watak itu sahaja yang memberi penekanan terhadap soal 'Islam' seperti beristiqhfar, bersolat, bertudung dan sebagainya lagi. 

Bima pula seperti biasa masih agak terpesong seketika apabila telah terlanjur dengan jin bernama Badarawuhi yang turut menjadikan Ayu sebagai mangsanya. Badarawuhi memperdaya kedua-dua mereka semata-mata bagi mendapatkan Widya untuk bergerak ke Tapak Tilus.

Aku sebenarnya malas nak bercerita panjang pasal movie ini tapi aku sarankan agar korang semua turun ke pawagam menyaksikan dan menonton sendiri movie ini. Untuk kali ini, aku bagi 9/10 bintang utk movie KKN Di Desa Penari - Luwih Dowo Luwih Medeni!

Ikhlas dari,
WMHMY
Shah Alam, Selangor
08 Januari 2023

0 comments: