Sunday, May 19, 2013

Universal Studio Singapore...Aku Datang !

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

ALHAMDULILLAH...akhirnya dapat jugak saya jejakkan kaki ke Universal Studio Singapore (USS). Dan entry saya kali ini adalah mengenai pengalaman yang cukup best semasa di Universal Studio Singapore pada 18 Mei 2013 (Hari Sabtu) bersama sahabat saya, Abdul Hakim. Apa-apa pun, jom ikuti pengalaman tersebut bersama saya. 


HOLLYWOOD 
Di sini merupakan antara tempat yang sesuai untuk bergambar. Tempat ini boleh dikatakan menarik dengan beberapa watak dari Hollywood yang ada di sekitar kawasan ini. 


NEW YORK 
Di kawasan ini pula, kami disajikan dengan persembahan secara terbuka yang berkonsepkan barat. Di kawasan ini juga turut mempunyai beberapa watak popular seperti Sesame Street. Ada beberapa pertunjukkan dan tayangan diadakan di sini tetapi kami tidak sertainya. Hehehe… ~ 


SCI-FI CITY 
Sci-Fi City merupakan kawasan yang paling menarik. Di sinilah saya mencabar diri saya untuk menaiki Roller Coaster yang diberi nama ‘Battlestar Galactica : CYLON (Blue Track)’ di mana, boleh dikatakan sepertiman orang jatuh bangun. Seterusnya kami juga berpeluang untuk sertai ‘TRANSFORMERS The Ride : The Ultimate 3D Battle’, di mana kami berpeluang untuk merasai suasana di mana kejadian pertarungan antara watak-watak dalam filem TRANSFORMERS ini. 


ANCIENT EGYPT 
Irama Padang Pasir akan berkumandang sepanjang anda semua berada di kawasan ini. Apa yang menarik di kawasan ini, suasana di situ membuatkan anda semua akan terpukau dengan watak-watak dari warga ‘Firaun’ dan dari filem Treasure Hunters. Di sini saya berpeluang menaiki Indoor Roller Coaster yang diberi nama ‘Revenge Of The Mummy’, di mana kami merasai pengalaman menaiki Roller Coaster di dalam suasana gelap. 


THE LOST WORLD 
Di sini kami merasai suasana sepertimana di dalam hutan. Apa yang menarik di sini, kami berpeluang mengembara suasana di dalam hutan yang dipenuhi dengan Dinosaur sepertimana di dalam filem ‘JURASSIC PARK’ yang diberi nama ‘Jurassic Park Rapids Adventure’. Pengalaman untuk membasahi badan bolehla di sini. Hahaha… 


FAR FAR AWAY 
Watak-watak Filem Animasi seperti Puss In Boot, Fairy Grandmother, Shrek, Fiona dan sebagainya lagi. Di sini kami berkesempatan untuk menikmati ‘SHREK 4D Adventure’ sepertimana di panggung wayang tetapi apa yang menarik di sini adalah anda semua akan merasai sendiri apa yang berlaku dalam filem tersebut. Hehehe… ~ 


MADAGASCAR 
Di sini saya anggap tempat yang paling biasa dan kurang menarik sebenarnya kerana ianya lebih sesuai untuk golongan kanak-kanak. Tetapi saya dan Hakim tetap juga merasai ‘MADAGASCAR : A Create Adventure’ di mana kami menaiki bot yang dikelilingi suasana sepertimana di dalam Madagascar. 


Secara keseluruhannya, saya sangat berpuas hati dengan pengembaraan di Universal Studio Singapore ini. Dan Insyaallah, sekiranya berpeluang lagi, saya nak pergi lagi di semester akan datang. Bak kata orang, alan-alan dah ada kat Johor ni, baik pergi…hehehe =) 

Apa-apa pun, saya nak fokus kembali kepada akademik dan semua kerja yang tertangguh dan Insyaallah bersedia untuk menempuh minggu peperiksaan akhir semester yang akan bermula pada minggu hadapan. Doakan yang terbaik untuk saya… =) 

Sekian, Wallahua’lam… =) 

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH 
wan_hazem19@yahoo.com

1 comments:

JESS said...

Hi Admin. :) mari join "Singapore Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / Backpacker Trip Jelajah SG serendah RM90-RM60 / juga ada promosi; Tiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-more than 30 TYPE) All at %Discount Price! bole WHATSAPP ke +6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: +6012-7760219 #LoveTravel~Lawat >> FB.COM/LOVETRAVEL86