Tuesday, May 21, 2013

Lawatan Kebajikan Ke Rumah Anak-Anak Yatim Pontian...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

ALHAMDULILLAH…itulah ungkapan yang dapat saya ungkapkan seusai saja bersama dengan Anak-Anak Yatim Pontian pada 19 Mei 2013 yang lalu bertempat di Rumah Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Pontian. Banyak perkara yang saya belajar di sana walaupun hanya separuh hari saja sempat bersama mereka.

TAHNIAH saya ucapkan kepada Barisan Ahli Jawatankuasa Program yang bertungkus-lumus dalam memastikan kelancaran program dan mencapai objektif yang digariskan terutamanya kepada Pengarah Program, Hanif Ismael. TAHNIAH untuk anda semua… =)

ROAD TO UTM
Itulah tajuk yang diberikan oleh pihak penganjur kepada saya untuk membuat satu perkongsian ilmu kepada Anak-Anak Yatim yang hampir 45 orang (antara Darjah 5 hingg Tingkatan 5). Dan ALHAMDULILLAH semuanya berjalan lancar mengikut perancangan. Ruang yang diberikan untuk mengemudi segmen tersebut selama 1 jam dipenuhi dengan agenda untuk berkongsi mengenai pengalaman sebagai seorang mahasiswa UTM.

Turut diselitkan bersama satu perkara yang cukup menghiburkan adik-adik saya di sana iaitu ‘Tarian Anak Gajah’. Dan semuanya memberi kerjasama yang cukup baik. Sempat jugak untuk saya berinteraksi dengan mereka ini melalui apa cita-cita mereka. Dan apa yang saya nampak, rata-rata mereka mempunyai minat yang tersendiri dan sebagai sukarelawan, kami perlu memberi semangat dan sokongan moral kepada mereka untuk terus ke hadapan.

SAMBUTAN HARI LAHIR
Penganjur turut membuat kejutan dengan meraikan hampir 6 orang dari mereka sempena Hari Lahir mereka. Dan apa yang saya nampak di wajah mereka adalah satu perasan yang cukup memuaskan. Ini merupakan kali pertama saya sertai program kebajikan dengan meraikan mereka sempena hari lahir mereka. Semoga ALLAH terus merahmati mereka. Insyaallah… =)

Akhir kata, saya mendoakan agar semua Adik-adik saya di sana terus maju ke hadapan dan dapat menjejakkan kaki ke Menara Gading. Insyaallah… Dan TAHNIAH sekali lagi kepada penganjur program iaitu Kelab LADS (Land Administration & Development Society). Dan rezeki, kita jumpa lagi…. =) 










Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: