Friday, August 26, 2011

Naib Canselor UTM Terima Anugerah Kejuruteraan Asean...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

TAHNIAH saya ucapkan kepada Naib Canselor Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof. Datuk Dr. Zaini Ujang di atas penerimaan Anugerah Zamalah Kehormat Persekutuan Pertubuhan Kejuruteraan Asean (AFEO) kerana sumbangan cemerlang beliau terhadap profesion kejuruteraan.



Beliau menerima anugerah itu daripada setiausaha agung AFFEO Datuk Paduka Prof Dr Keizrul Abdullah pada majlis khas di Kampus Antarabangsa UTM di sini.

"Saya berasa amat bertuah kerana dikurniakan Zamalah Kehormat ini. Pengiktirafan ini bukan saja penghormatan untuk diri saya, tetapi juga terhadap UTM yang merupakan universiti penyelidikan terulung di Malaysia dalam bidang kejuruteraan, sains dan teknologi," kata Prof. Datuk Dr. Zaini semasa berucap pada majlis itu.

Prof. Datuk Dr. Zaini, yang juga seorang saintis dan jurutera alam sekitar profesional, banyak terlibat dalam penyelidikan bersepadu mengenai ekologi air dan sistem kejuruteraan bagi mengawal pencemaran, khususnya pemulihan sungai di negara membangun.

Zamalah Kehormat AFEO dianugerahkan kepada anggota korporat AFEO terkemuka dan tokoh tersohor yang memberi sumbangan cemerlang terhadap profesion kejuruteraan, institusi dan negara.

Ia adalah yang kedua terbesar selepas Zamalah Kehormat Terunggul, yang penerimanya sebelum ini termasuk bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

AFEO adalah sebuah badan bukan kerajaan yang dianggotai institusi dan pertubuhan kejuruteraan dari negara anggota Asean yang bertujuan memupuk muhibah dan persefahaman serta meningkatkan dan memperkukuhkan standard asas Asean bagi profesion kejuruteraan.

Sumber : Bernama

P/s : Dapat dijadikan IKON kepada seluruh mahasiswa dan mahasiswi serta anak muda Malaysia… =)

Sekian, Wallahua’lam…


Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

2 comments:

Anonymous said...

huhuhuhu..tahniah3 :)

NadiRah said...

bnggenye nad...hahahah