Sunday, September 18, 2016

Batman V Superman Run Malaysia 2016 (BVSRUNMY)...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

'Please choose your side : Batman or Superman?'

Aku? Semestinya aku pilih Superman ! Hehehe... aku antara peminat dan pengumpul figura, key-chain, t-shirt watak-watak superhero. Antara yang aku minat adalah Superman, Batman, Captain America, Hulk, Ironman, Wolverine dan macam-macam lagi. Tapi aku tak minat Deadpool ! Hahaha...

BATMAN V SUPERMAN RUN MALAYSIA 2016 (BVSRUNMY)...

Kenang-kenangan di backdrop BVSRUNMY...
Ok kita berbalik kepada topik asal untuk aku kongsikan mengenai satu event yang paling aku nantikan untuk tahun 2016 iaitu Batman V Superman Run Malaysia 2016. Aku ingat lagi, aku mula tahu pasal event BVSRun nie adalah semasa ianya diadakan di Singapore pada 26 Jun 2016 iaitu dalam bulan puasa yang pada mulanya aku hampir-hampir daftar bersama rakan aku. Tapi apakan daya, ianya tak kesampaian disebabkan ada komitmen lain dan ianya di dalam bulan puasa.

Tup2, keluar kat timeline facebook aku mengenai BVSRUNMY yang semestinya diadakan di Kuala Lumpur pada 18 September 2016. Tak silap aku daftar untuk sertai larian ni akhir bulan Julai ataupun awal bulan Ogos dengan harga RM90 untuk satu penyertaan dan aku pilih #TeamSuperman dan larian sejauh 5KM saja. Hahaha...

Aku rasa cukup berbaloi dengan harga RM90 aku dapat satu tank top (singlet) Superman sekali dengan sayap, sackpack, free air minuman dan diskaun 15% baucer untuk makan di DC Cafe, Appeton Vitamin, Kellog makanan bijirin dan macam-macam lagi. Selain itu, aku juga ada beli t-shirt tambahan iaitu Justicw League T-Shirt sebanyak 2 helai dan aku pilih Batman dan Superman.

Penyertaan amatlah menggalakkan dan aku kira cukup ramai yang sertainya samada larian sejauh 10KM mahupun 5KM yang terdiri dari kalangan orang dewasa, remaja, anak muda, dan kanak-kanak. Penyertaan larian dilepaskan dengan mengasingkan #teamsuperman yang berwarna merah dan biru dan #teambatman yang berwarna kelabu dan hitam. Ada juga yang memakai kostum batman dan superman semasa berlari. 

Sekali lalu, event ini dianjurkan oleh Pink Apple dan cukup banyak tajaan dan kerjasama untuk sama-sama menjayakan BVSRUNMY ini seperti Mayland, Compress Sport, MBG Fruit Shop, Eco Friends, True Fitness, Appeton, Citta Mall, TOP, Yupi, Sunplay, Follow Me, Kellogg's, dan lain-lain lagi. Perghhhh....

Apa-apa pun, aku cukup berpuas hati dengan aktiviti larian seperti ini dan dapat juga rasai berlari ala-ala superman. Hahaha... Sebelum aku terlupa, aku nak ucapkan berbanyak ucapan terima kasih buat penganjur kerana telah memilih aku sebagai salah seorang peserta bertuah yang mendapat hadiah 3 bulan membership True Fitness untuk aku capai sasaran aku iaitu menurunkan berat badan dan sedikit kurus sebab boleh kata setiap hari orang tegur aku yang mengatakan badan aku makin tembam. Hahah...

Insyaallah, aku kongsikan beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan ketikamana event ini berlangsung. Dan aku masih mengimpikan sekiranya diadakan larian Ironman VS Captain America pulak. Kalau betul-betul ada, semestinya aku pilih CA...hehe :)

Pakat berkumpul sebelum dilepaskan...

Superman, Wonder Woman dan Batman di garisan permulaan sebelum acara dilepaskan...
Wonder Woman...
Superman...
TeamSuperman dan TeamBatman diasingkan bersebelahan...


Hehehe...

Batman atau Superman?


Sekian, wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

1 comments:

Mak aku said...

Track ok 10km tapi hanya air kosong dibagi dan buah apple hijau saja.Event lain2 lagi murah dengan lambakan buah2an dan makanan.Paling kurang bagilah 100 plus.Medal pun tak kemas,nampak asal boleh je.Tak tahu medal 10km atau 5km.Jurufoto ada sorang je kot.tu pun balik awal.Dah 2-3 hari gambar tu je yg ada.Bayar mahal tapi dapat lopek.