Saturday, April 23, 2016

Collector Toys Fair Kuala Lumpur 3 (CTFKL3)...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

'Captain America, Star Wars, Dragon Ball, Ironman, Batman, Ultraman, Doraemon, Digimon, Pokomen' dan bermacam-macam lagi watak-watak superhero, animasi, kartun dan sebagainya yang menjadi kegilaan dan mempunyai peminatnya yang tersendiri. Aku salah seorang yang turut mempunyai minat yang sama. Hehehe... 

COLLECTOR TOYS FAIR KUALA LUMPUR 3 (CTFKL3)

Welcome to CTFKL3...

Itulah salah satu aktiviti yang berjaya menarik ramai penggemar-penggemar mainan dari seluruh Malaysia untuk berkumpul di bawah satu bumbung untuk mempamerkan koleksi-koleksi mereka, jualan-jualan dan pertunjukan 'Cosplayer' mengikut citarasa watak-watak superhero masing-masing. CTFKL3 ni dibuat sehari (23 April 2016) bertempat di Dewan Perdana, Keramat Mall. Aku adalah salah seorang pengunjung yang hadir ke acara tersebut.

Apa yang best, aku turut mempunyai ramai kenalan yang mempunyai minat yang sama tapi aku tak segigih dahulu la sebab sebelum ni aku turut mengumpul pelbagai figura seeperti Captain America, Hulk, Thor, Batman, Boboiboy, Terminator, Captain Jack dan pelbagai lagi koleksi aku. Aku turut kumpul baju, key-chain, wallet dan sebagainya tapi sekarang aku dah kurangkan sikit sebab fokus kepada benda lain pulak.

Menjadi satu kepuasan apabila dapat kumpul, melihat secara dekat, bergambar dan sebagainya lagi ketika hadir ke acara ini. Semuanya kerana dapat melihat pelbagai koleksi mainan-mainan yang cukup aku minati terutamanya apabila dapat melihat secara dekat cosplayer Captain America.

Aku masih ingat, mula-mula aku tahu pasal CTFKL3 ini pada penghujung tahun 2015 menerusi group whatsapp yang diketuai oleh sahabat aku, Achik a.k.a Achik Kodiang. Nie kali pertama aku sertai acara ini dan kepuasannya cukup puas. Tapi apa-apa pun, aku menantikan acara ini seterusnya pada tahun 2017 pulak, Insyaallah... dan TAHNIAH juga buat penganjur program. Korang memang terbaek sebab salah satu acara yang aku rasa cukup puas hati adalah korang meraikan anak-anak yatim, Alhamdulillah.

Jom aku kongsikan beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan ketikamana aku pusing-pusing di dewan tersebut bermula jam 11am sehinggalah 1pm aku meluangkan masa ke situ sebelum beransur pulang ke tempat laen untuk komitmen lain pulak. Jom layan...

Aku bersama Captain America, Antman, Deadpool, Spiderman & Ironman...

Beraksi sikit dengan Spiderman...

Captain America..

Deadpool...

Joker...

Doraemon...

Captain America, Ironman & Antman...

Sesi fotografi dengan semua cosplayer...

Goku, Captain America, Ironman, Spiderman & Antman...

Batman...

Army...

Deadpool...

The Rock...

Ultraman...

Superheroes...

Aktiviti meraikan anak-anak yatim...

Aktiviti meraikan anak-anak yatim...

Aktiviti meraikan anak-anak yatim...

Anak-anak yatim membuat persembahan...

Koleksi star wars...

Koleksi Hulks...

Koleksi kereta-kereta kebal...

Koleksi ahli gusti...

Star Wars Papercraft...

Koleksi-koleksi yang ada...

Captain America...

Captain America & Ironman...

Cantik jugak koleksi nie...

Terbaek bro sorang ni... 

Koleksi Star Wars...

Nie Jam 1 petang, still orang beratur panjang untuk masuk ke dewan CTFKL3...


Sekian, Wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: