Monday, July 25, 2011

Tahniah SMART, Takziah PEHARTA...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

TAHNIAH kepada Student Management And Resource Technology (SMART) di atas kejuaraan mengungguli Festival Sport and Culture 2011 (FeSC’11) tiga tahun berturut-turut yang sebelum ini menggunakan nama International Campus Games 2009 (ICG’09) dan Culture and Sport Competition 2010 (CSC’10) anjuran Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM IC.



Tahniah juga saya ucapkan kepada Persatuan Mahasiswa Kejuruteraan Elektrik (JURUTEK) dan Persatuan Mahasiswa Sains Komputer (COMSTAR) di atas peningkatan mereka dalam bidang sukan ini. Masing-masing berada di tempat Kedua dan Ketiga.

Saya sebenarnya terasa sedikit terkilan apabila persatuan saya (ketika di UTM IC) iaitu Persatuan Mahasiswa Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) berlaku penurunan menjunam dari tempat Kedua pada tahun lepas terus kecundang tempat Kedua dari belakang.



Saya bukannya nak salahkan sesiapa tetapi apa yang saya perhatikan dengan maklumat yang saya perolehi ahli-ahli PEHARTA tiada persepakatan dan tiada penyatuan untuk mencapai kejayaan dalam FeSC’11 ini. Masing-masing kelihatan tiada persefahaman antara tahun 1, 2 & 3 serta ahli PEHARTA di KSJ dengan KSS.

Kejujuran saya ini bukannya untuk mengeruhkan lagi keadaan tetapi saya sebenarnya cukup terkilan melihat situasi sedemikian. Selaku Mantan Presiden PEHARTA sesi 09/10, saya bukannya mahukan PEHARTA menjulang piala pusingan tetapi saya mahukan ahli-ahli PEHARTA bersatu dan BERSATU. Biarlah kalah bermaruah.

Apa-apa pun, saya sangat ‘respect’ terhadap beberapa orang ahli PEHARTA termasuk Presiden PEHARTA sekarang yang sentiasa memastikan yang terbaik untuk PEHARTA. Sepatutnya, ahli-ahli PEHARTA ‘alert’ dengan arahan yang diberikan oleh Presiden dan bertindak memberi sokongan terhadap beliau tetapi apa yang saya nampak adalah disebaliknya.

Saya harap teguran saya ini memberi sedikit tamparan kepada semua untuk terus bersatu meraih kejayaan. Kerjasama berkumpulan amat diperlukan oleh anda semua kerana kursus kita ini berkait rapat dengan simbolik kerjasama. Jika medan pertama ini pun kamu GAGAL, bagaimana kamu nak teruskan untuk masa akan datang?

Sekian, Wallahua’lam…


Ikhlas darI,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Mantan Presiden PEHARTA 09/10
wan_hazem19@yahoo.com

4 comments:

KHAIRRUL ADZWAN MUFFLIHUN AL-FIRDAUS BIN ABDULAH said...

x pe... x pe... cube lagi pade mase akan datang... korang boleh punyer....

WMHMY said...

Insyaallah...still sokong PEHARTA... =)

Helmi Abdullah said...

greetings.

saya Helmi, saya berminat mendapatkan pelajar untuk Latihan Industri di tempat saya dalam bidang Property Management dan Land Investment, bolah tahu pengerusi kelab di tempat sdr yang boleh sy hubungi untuk perkara di atas.

Mantan Pengerusi SMART, FPPSM, UTM Skudai 2006

WMHMY said...

FikirGeliga : contact saya, wan_hazem90@yahoo.com, nanti saya try usahakan... Insyaallah... =)