Tuesday, September 12, 2017

Aku Sukarelawan KUALA LUMPUR 2017 - SEA GAMES 2017...

Assalamualaikum...
Salam Sehati Sejiwa...
Salam Negaraku Malaysia...

Waahhhh hampir 3 bulan kita tak bersua dengan entry-entry terbaru atau perkongsian-perkongsian terbaru dari aku. Apa-apa pun, aku doakan semuanya sihat dan terus ceria terutamanya apabila kita masih berada dalam mood Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia. 

Sebelum tue, aku nak ambik kesempatan untuk mengucapkan Salam Takziah buat seluruh Kerabat Di-Raja Negeri Kedah dan Rakyat Negeri Kedah di atas kemangkatan KDYMM Sultan Kedah Almarhum Tuanku Sultan Al-Mu'tassimu Billahi Muhibbuddin Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah Al-Haj ibni Almarhum Sultan Badlishah pada jam 2.30 petang semalam di Istana Anak Bukit. Al-Fatihah buat Almarhum Tuanku.

Aku Bangga Sebagai Sukarelawan KUALA LUMPUR 2017 - SEA GAMES 2017!

Teammates aku sepanjang bertugas... ;)
Yeahh...ini adalah salah satu impian aku untuk terlibat secara langsung bagi acara di peringkat ASEAN walaupun hanya sebagai sukarelawan. Sudah lama aku menyimpan impian untuk terlibat di dalam aktiviti negara seperti ini. Ini adalah salah satu peluang terbaik untuk aku memberikan khidmat bakti kepada Malaysia terutamanya apabila ianya diadakan di bulan Kemerdekaan.

Alhamdulillah...aku diberikan peluang untuk bertugas di Opening and Closing Ceremony yang melibatkan hampir 7 hari (termasuklah sesi latihan) dengan pengkhususan sebagai marshall athlete. Dan aku sangat-sangat bersyukur kerana teammates aku sangat-sangat spoting dan meriah. Yeahhh... ;)

Banyak pengalaman yang aku dapat sepanjang aku bertugas dan hari-hari yang aku bertugas juga, aku turun ke tempat-tempat acara sukan untuk memberikan sokongan kepada atlet-atlet Malaysia. Cukup meriah dan paling best, banyak kenalan baru sepanjang saya bersukarelawan sepanjang Kuala Lumpur 2017.

Aku juga berpeluang berinteraksi secara dekat dengan barisan atlet-atlet yang berjaya meraih pingat terutamanya pingat emas dari pelbagai negara. Dan yang paling best, atlet-atlet Malaysia juga cukup 'masuk kepala' dengan aku sepanjang memberikan sokongan kepada atlet-atlet Malaysia yang lain.

Apa-apa pun, terima kasih aku ucapkan kepada Kerajaan Malaysia, Kementerian Belia & Sukan, Team Wau Factor dan semuanya yang sentiasa memberikn sokongan kepada geng-geng sukarelawan... ;)

Jom aku kongsikan, gambar-gambar yang sempat aku ambik sepanjang Kuala Lumpur 2017... ;)









Ikhlas dari,
WMHMY
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: