Sunday, June 16, 2024

Ultraman Blazar The Movie : Tokyo Kaiju Showdown...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam Malaysia Madani...

Alhamdulillah... Nie first post aku untuk Tahun 2024 dan seperti biasa, banyak benda sebenarnya yang aku nak kongsikan terutamanya berkaitan dengan trip backpackers aku selama 14 hari di India dan Pakistan, Trip 4 hari ke Indonesia, pekerjaan baru aku dan sebagainya lagi.

Tapi tue la, aku tak dapat nak kongsikan dalam masa terdekat sebab aku akan khaskan satu masa nanti untuk aku kongsikan semua perkara tersebut.

ULTRAMAN BLAZAR THE MOVIE : TOKYO KAIJU SHOWDOWN

15 Jun 2024 (Sabtu) tadi, aku berpeluang untuk pergi ke 'Meet & Greet Session With Captain Gento - Tomoya Warabino bersempena dengan Filem Ultraman Blazar The Movie - Tokyo Kaiju Showdown' di TGV Sunway Pyramid.


Secara ringkas, filem Ultraman Blazar The Movie : Tokyo Kaiju Showdown nie menceritakan mengenai Special Kaiju Reaction Detachment (SKaRD) yang diketuai oleh Captain Gento (lakonan Tomoya Warabino) yang mengetuai misi untuk memusnahkan Kaiju.

Kaiju yang muncul dengan 'bantuan' yang memanipulasi Yuki, anak kepada CEO Necromass, Dr Mabuse apabila mengetahui Yuki tidak menyokong dengan kajian dan ciptaan ayahnya dan menentang secara spiritual melalui 'makhluk asing' yang diciptanya sendiri untuk memusnahkan Pusat Kajian Necromass.

Nak tahu lebih lanjut, korang kena tengok sendiri filem ini dipawagam terdekat mulai 20 Jun 2024. 

'Meet & Greet Session With Captain Gento - Tomoya Warabino' adalah antara sesi yang sangat ditunggu-tunggu setelah menonton filem ini di awalnya. Penonton yang ramai dan sporting sedikit sebanyak memberikan suasana hall yang sangat happening.


Pelbagai aktiviti dibuat sepanjang events tersebut antaranya pemberiaan merchandise, photo session with Ultraman Blazar, sesi Q&A dengan Tomoya Warabino dan sebagainya lagi. Jom aku kongsikan beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan semasa di sana tadi.

Aktiviti di ruang legar bersempena dengan Ultraman Blazar The Movie : Tokyo Kaiju Showdown...


Sekian, wallahua'lam...

Ikhlas dari, 
WMHMY
wan_hazem19@yahoo.com
Sunway Pyramid, Selangor
16 Jun 2024





0 comments: